חדשות

איגוד הנוירולוגים יתייחס לכוונה לספק קנביס לחולי פרקינסון וטורט

ועדת ההתוויות של משרד הבריאות הגיעה למסקנה כי יש לאפשר שימוש בקנביס רפואי במקרים מסוימים לחולים הסובלים ממחלות אלה

איגוד הנוירולוגים בישראל התבקש להתייחס להתוויות החדשות לגבי שימוש בקנביס רפואי לחולים בתסמונת טורט ובפרקינסון. זאת, בעקבות דיון שקיימה ועדת ההתוויות של משרד הבריאות בנושא זה ביום חמישי שעבר. בפרט, האיגוד התבקש להתייחס לאופן יישומן של ההתוויות החדשות בידי הרופאים הנוירולוגיים בקהילה.

ככלל, סברה הוועדה שיש מקום להכליל את השימוש בקנביס במסגרת מכלול הטיפולים במחלות אלו.

לגבי תסמונת טורט קבעה ועדת ההתוויות, שיש להציע טיפול לאותם אנשים שהתסמונת גורמת להם להפרעה בולטת בתפקוד החברתי: קשיים ביצירת קשרים חברתיים, קושי במציאת מקום עבודה או הפרעות אחרות המגבילות את תפקודם. במקרים אלו ראוי לנסות טיפול בקנביס לאחר היוועצות עם פסיכיאטר. היוועצות זו באה בשל היארעות מספר מקרים של תחלואה פסיכוטית בחולים עם התסמונת שטופלו בקנביס.

לגבי חולים בפרקינסון קבעה הוועדה, שבתסמונות כאב הנובעות מפרקינסון יש מקום לשקול טיפול בקנביס ככל שכשלו הטיפולים המקובלים האחרים בכאב.

בהרכב ועדת ההתוויות חברים רופאים ורוקחים מהתחומים שיש להם נגיעה לטיפול בקנביס. ביניהם מומחים מובילים בתחום רפואת הכאב, פסיכיאטריה, פרמקולוגיה קלינית ואחרים. לדיוני הוועדה זומנו גם נוירולוגים מובילים בתחום הטיפול בפרקינסון ובתסמונת טורט. בדיון הוצגו ההיבטים הרפואיים והמאמרים הרפואיים הדנים בתוצאות הטיפולים בקנביס במחלות אלה.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרקינסון,  קנביס רפואי
תגובות