חדשות

הרפורמה בבריאות הנפש תצא לדרך ביולי: מידע על מטופלים יועבר לקופה"ח

משרד המשפטים הכריע, כי אלא אם כן החולים המטופלים באופן קבוע הביעו התנגדות בכתב, מידע על אודותיהם יועבר באופן אוטומטי לקופות החולים, שיהיו מעתה אחראיות על מימון השירותים

הרפורמה בבריאות הנפש תחל לפעול ביולי, כאשר המדינה תעביר לקופות החולים את האחריות למימון השירותים. במסגרת הרפורמה, המידע האישי על המטופלים באופן קבוע יועבר לקופות באורח אוטומטי – אלא אם כן הם יתנגדו לכך באופן פעיל ויחתמו על טופס מיוחד.

על הדברים דיווח היום (ד') העיתון הכלכלי "דה מרקר". לפי העיתון, סוגיית העברת המידע לקופות הוכרעה במחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד המשפטים והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בעקבות פנייה של האגודה לזכויות האזרח.

האגודה לזכויות האזרח פנתה בנושא הזה ליועץ המשפטי לממשלה בנימוק שהנחיות משרד הבריאות לפסיכיאטרים ולמטפלים במרפאות הממשלתיות להעביר לקופות את כל המידע על המטופלים (שמות, אבחנות וטיפולים וגם הערכה לגבי המשך הטיפול) מתעלמות מזכות המטופלים לפרטיות וחיסיון מידע רפואי, ויש בכך משום הפרה של חוקים, נהלים ועקרונות אתיים.

המשנה ליועץ המשפטי: המידע יימסר רק ביחס למטופלים שיזדקקו להמשך הטיפול עם כניסת הרפורמה אבל לא לגבי מטופלי עבר, ויכלול פרטים מינימליים

בדיווח נמסר, כי לטענת האגודה על משרד הבריאות לקבל הסכמה מפורשת ופרטנית מכל מטופל במרפאה ממשלתית – ולא להעביר את המידע הזה לקופות באופן גורף ואוטומטי.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני חקיקה אורית קן הודיעה עתה לאגודה לזכויות האזרח, כי המידע יימסר רק ביחס למטופלים שיזדקקו להמשך הטיפול עם כניסת הרפורמה אבל לא לגבי מטופלי עבר וכי המידע שיועבר לקופות יכלול פרטים מינימליים.

העיתון מסר, כי הפרטים שלא יועברו לקופות יכללו מידע על אשפוזים ומידע לגבי מי שלא ימשיכו לקבל את הטיפול לאתר כניסת הרפורמה. הפרטים שיועברו יכללו את שם המטופל, אבחנות, טיפול שניתן לו, פרוגנוזה והערכה לגבי הצורך בהמשך הטיפול.

עוד מדווח "דה מרקר", כי במסגרת הרפורמה תקציב בריאות הנפש יוכפל, ויוצמד למנגנוני העדכון השונים של קופות החולים. רוב המטופלים ימשיכו לקבל את הטיפול באותן מרפאות ממשלתיות שבהן טופלו עד כה, אבל במסגרת הרפורמה הם יידרשו לקבל טופס 17 מקופת החולים בה הם מבוטחים.

מטופל שיסרב להעברת פרטיו לקופות החולים, הטיפול בו יעוכב. הוא יידרש לפנות לקופה לקבלת התחייבות כספית. זו תותנה בהעברת המידע האישי לגביו.

נושאים קשורים:  חדשות,  רפורמה בבריאות הנפש,  קופות החולים,  חיסיון רפואי
תגובות
14.04.2015, 09:45

מיטב הברכות לפרופ. מלמד על המנוי....מאחל לך הצלחה בתפקיד החדש..ממני..דר.חמדאן עדנאן