חדשות

לאחר לחץ ציבורי, ה-FDA אישר תרופה המיועדת לבעיות חשק מיני בנשים

התכשיר, בשם ADDYI, מיוצר על ידי חברת התרופות Sprout; ה-FDA אישר את התרופה ברוב של 18 תומכים מול 6 מתנגדים, בתום דיונים שנמשכו חודשים ולוו בקמפיין ציבורי

זוג מבוגר (צילום: אילוסטרציה)

ה-FDA העניק לראשונה אישור לשיווק ומכירה בארה"ב של גלולה במרשם, המיועדת לשיפור הליבידו אצל נשים בגיל הפוריות. ההחלטה מהווה ניצחון לקמפיין ציבורי ממושך, שבו הואשם ה-FDA באפליה על רקע מגדרי משום שהעניק בעבר אישור לוויאגרה ודומות לה אבל התעלם מצרכי המין של נשים; על האישור דיווח הבוקר (יום ד') ה"ניו יורק טיימס".

התכשיר, בשם ADDYI (או Flibanserin), מיוצר על ידי חברת התרופות Sprout. למעשה מדובר באישור ראשון של תרופה שתכליתה לשפר את הדחף המיני, כאשר זה אינו קיים או חלש. הוויאגרה והתרופות הדומות לה מיועדות לסייע לגברים עם בעיית אין-אונות או כדי לטפל בחסר של הורמון הטסטוסטרון, אבל לא כדי לשפר את הליבידו.

מבקרי האישור הדגישו שיש לשימוש בתכשיר גם תופעות לוואי, והעריכו כי היעילות שלו מינימלית

בהודעה שמסרה ד"ר ג'אנט וודקוק, בכירה ב-FDA, הודגש כי מינהל המזון והתרופות קיבל את ההחלטה לאשר את התכשיר בשל "מחויבות לתמוך בפיתוח טיפולים בטוחים ויעילים המכוונים לבעיות תפקוד מיני של נשים". בוועדה המאשרת הושג רוב של 6-18 בעד התכשיר.

העיתון מסר, כי מבקרי האישור הדגישו שיש לשימוש בתכשיר גם תופעות לוואי, והעריכו כי היעילות שלו מינימלית. תופעות הלוואי שצוינו הן: לחץ דם נמוך, אפשרות של התעלפות, בחילה, סחרחורת וישנוניות.

היצרנית כוללת ברשימת האזהרות שיופיעו על האריזה כי התכשיר אסור לשימוש עבור מי שצורך אלכוהול, משום שהדבר יוביל ללחץ דם נמוך חמור והתעלפויות. כמו כן, אין להשתמש במקרה של נטילת תרופות מסוימות עקב חשש לפגיעה בכבד. כמו כן, אין להמשיך ולהשתמש אם אין שיפור במצב לאחר 8 שבועות.

נושאים קשורים:  חדשות,  תעשיית התרופות,  FDA,  Addyi,  ויאגרה לנשים,  מינהל המזון והתרופות
תגובות