חדשות

לראשונה: נפתחה מחלקת אשפוז פסיכיאטרי בבית החולים "איכילוב"

מנהל "איכילוב" ציין, כי פתיחת המחלקה מיישמת הלכה למעשה את התפיסה מאחורי הרפורמה בבריאות הנפש; פרופ' שאול שרייבר: "עדיף שאשפוז ראשון יהיה בבית חולים כללי"

מימין: פרופ' שאול שרייבר, ד"ר מיקי בלוך ופרופ' רוני גמזו (צילום: "איכילוב")

המרכז הרפואי "תל-אביב איכילוב" הודיע אתמול (א'), כי נחנכה בו לראשונה מחלקה לאשפוז פסיכיאטרי. את המרפאה ינהל פרופ' מיקי בלוך, מומחה לבריאות הנפש של האשה ומנהל המחלקה לפסיכיאטריה אמבולטורית במערך הפסיכיאטרי ב"איכילוב".

במחלקה החדשה 34 מיטות אשפוז, והיא כוללת גם שני חדרים ייעודיים לטיפול בנפגעות תקיפה מינית. האשפוזים במחלקה ייעשו בהסכמה, והיא מיועדת לתושבי מרכז הארץ.

פרופ' שאול שרייבר: "מניסיוני, אני מאמין שאשפוז ראשון - עדיף שיהיה בתוך בית חולים כללי ולא בתוך בית חולים ייעודי לבריאות הנפש"

לפי הודעת בית החולים, במחלקה צפוים להתאשפז מי שסובלים מדיכאון או ממאניה בדרגות חומרה שונות, ממצבים פסיכוטיים הניתנים לטיפול במסגרת פתוחה, מהפרעות אכילה המאפשרות טיפול במסגרת פתוחה, ממשברים כמו אובדנות בדרגה הניתנת לטיפול במסגרת זו, ועוד. חדרי הגברים וחדרי הנשים יהיו נפרדים. לחדרים לטיפול בנפגעות תקיפה מינית יופנו מטופלות "לוטם" (המרכז לטיפול בטראומה מינית) הנזקקות לאשפוז.

בית החולים מסר, כי המחלקה החדשה מרחיבה את מגוון האופציות הטיפוליות שיש כיום בתוך בית החולים במסגרת המערך הפסיכיאטרי, הכולל גם מרפאת מבוגרים, מרכז לבריאות הנפש של האשה, מחלקת יום, מכון פסיכו-גריאטרי, מרפאה פסיכיאטרית לילדים ונוער ומרפאת מתדון (המרפאה על-שם אדלסון למחקר וטיפול בנפגעי סמים).

פרופ' שאול שרייבר, מנהל המערך הפסיכיאטרי ב"איכילוב", ציין כי "כיום אחד מכל ארבעה אנשים סובל מבעיה פסיכיאטרית בדרגה כלשהי. מניסיוני, כמי שעוסק שנים בתחום בריאות הנפש וראה לא מעט מקרים של אנשים שהוגדרו כבעלי בעיות נפשיות, אני מאמין שאשפוז ראשון – עדיף שיהיה בתוך בית חולים כללי ולא בתוך בית חולים ייעודי לבריאות הנפש".

הוא הוסיף, כי "פתיחת המחלקה, בתוך בית החולים המרכזי של תל אביב, תאפשר לכל אחד ואחת לקבל את הטיפול המקיף ביותר והמתאים ביותר בכל מצב ובכל מחלה במחלקת אשפוז פעילה ובתנאים הולמים המכבדים את כבוד המטופל ואת צרכיו הטיפוליים".

מנהל "איכילוב", פרופסור רוני גמזו, הוסיף: "הקמת המחלקה היא למעשה סגירת מהלך שהובלתי בעת כהונתי כמנכ"ל משרד הבריאות. הובלתי את הרפורמה לבריאות הנפש, שבמסגרתה הועברה האחריות על מתן שירותי בריאות הנפש ממשרד הבריאות לקופות החולים, וזאת כחלק מחוק ביטוח בריאות ממלכתי. אני שמח אפוא ליישם באיכילוב את הרפורמה, מתוך מחויבות אישית, ולאחר שנחשפתי לקשיי מערכת בריאות הנפש בארץ, לתקציבים הדלים המופנים אליה, לפגיעה בשירותים המוענקים במסגרתה ולהידרדרות הכללית שלה".

פרופ' גמזו הוסיף: "כעת יש אפשרות לתושבי תל אביב הזקוקים לשירות זה להגיע למחלקת אשפוז, בתוך העיר, שבה פועל צוות רפואי מהשורה הראשונה וקיימים תנאי אשפוז מצוינים".

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' רוני גמזו,  פרופ' שאול שרייבר,  פרופ' מיקי בלוך,  אשפוז פסיכיאטרי,  רפורמה בבריאות הנפש,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות
22.01.2016, 17:17

מעולה, בהצלחה!

אנונימי/ת
07.04.2016, 23:35

מזל טוב - אבל למה לקח כל כך הרבה זמן לפתוח בבי"ח איכילוב שירות אישפוזי אלמנטרי שכזה ??
שיערו של שרייבר הלבין עד מאוד במשך השנים עד לרגע מאושר זה ...