חדשות

מש' הבריאות: בעקבות תיעוד התעללות בקשישים, יוגבר הפיקוח על מוסדות סיעודיים

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום כי יפעל להתקנת מצלמות במוסדות סיעודיים וכן יגביר את ביקורות הפתע של אנשי המשרד

טיפול בקשישים (צילום: אילוסטרציה)

שר הבריאות החליט להחמיר את הפיקוח על המוסדות הסיעודיים, כך שיכללו התקנת מצלמות במוסדות הסיעודיים שבפיקוח משרד הבריאות ותוספת של מפקחים שיבצעו ביקורות פתע. דוברות המשרד מסרה, כי המהלך הוכרז לאחר סדרת כתבות שהופיעה ב"ידיעות אחרונות" על היחס למטופלים במוסדות סיעודיים וכן כתבת תחקיר ששודרה בערוץ 2 במוצאי-שבת ושבה נראו מטפלים במוסד סיעודי בחיפה מתעללים בקשישים.

עוד נמסר, כי מנהלי בית האבות בחיפה שבו תועדה ההתעללות הוזמנו לשימוע שיתקיים היום בצהריים אצל רופא המחוז. בתום השימוע יוחלט על ידי הנהלת המשרד והמנכ"ל על הצעדים שיינקטו נגד אותם מנהלים לצורך הבטחת שלומם של הקשישים הנמצאים במוסד.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר הבוקר: "אני המום ומזועזע מהתמונות שנראו בתחקיר. מדובר באיבוד כל צלם אנוש ובפגיעה נוראית בחסרי ישע. עלינו לפעול למנוע מקרים כאלו - לאלתר. הנחיתי ליישם באופן מיידי צעדים להגברת הפיקוח על כלל המוסדות, ובמקביל החלטתי לבחון התקנת מצלמות במוסדות הסיעוד שבפיקוחנו, במטרה לעקוב באופן קבוע אחר הטיפול הניתן לשוהים בבתי האבות, ביניהם סיעודיים, גריאטריים, תשושים ואחרים.

"המחויבות שלנו כמדינה למען הדור הקודם, מחייבת נקיטת צעדים ממשיים וברורים. לא אהסס לסגור את המוסד המדובר בחיפה, בהתאם לקביעת הגורמים המקצועיים בראשות מנכ"ל משרד הבריאות".

השר ליצמן קרא לראש הממשלה ולשר האוצר "לפעול יחדיו באופן מידי ליישום הרפורמה הלאומית לסיעוד ממלכתי, כדי לעשות צדק חברתי ולהביא לשינוי ביחס המדינה לאוכלוסייה המבוגרת בישראל".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "אנו מזועזעים מהתמונות הקשות שראינו ומחויבים להבטיח את שלומם של כל הקשישים במוסדות. אנחנו פועלים למצות את הדין באופן מידי מול המוסד הספציפי וננקוט צעדים רוחביים כדי להבטיח שמראות שכאלו לא יישנו במוסדות אחרים".

"בשנים הקרובות", אמר עוד המנכ"ל, "יחול גידול משמעותי באוכלוסייה הקשישה בישראל - ומתחייבת היערכות לאומית לקראת הזדקנות האוכלוסייה בעיקר באמצעות יישום הרפורמה בסיעוד. אנו נדרשים לתוספת כוח אדם טיפולי ולשיפור בתנאי ההעסקה של המטפלים לצד תגבור הפיקוח.

"אנחנו קוראים לציבור: אם יש חשש בנוגע לשלומם של קשישים השוהים במוסד סיעודי, פנו אלינו וצוותי הבקרה שלנו יגיעו בהקדם לכל מוסד". הפניות באמצעות מוקד 5400* או בדוא"ל: [email protected]

נושאים קשורים:  חדשות,  התעללות,  מוסד סיעודי,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  סיעוד,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות