אלצהיימר

אלצהיימר – האם המחלה נגרמת על-ידי פריונים?

במחקר בבעלי חיים מצאו החוקרים ייצור דה-נובו של משקע של בטא-עמילואיד. משקעי בטא-עמילואיד הצטברו במשך הזמן ונמצאו הרחק ממקום ההזרקה

16.10.2011, 12:12

מחלת אלצהיימר, הצורה הנפוצה ביותר של דמנציה סנילית, קשורה להצטברות של בטא-עמילואיד (AB) בעל קיפול פגום במוח. אף על פי שמידע משכנע מצביע על כך שקיפול פגום ואליגומריזציה הוא האירוע המכונן באלצהיימר, המנגנונים האחראים לאיניציאציה של הצטברות AB אינם ידועים.

החוקרים מראים במחקר זה כי הצטברות של AB עשויה להיגרם על ידי הזרקת מיצויי מוח הלוקה באלצהיימר לחיות ניסוי, אשר ללא חשיפה לחומר זה, לא היו מפתחות שינויים אלו לעולם. משקעי ה-AB הצטברו במשך הזמן לאחר ההדבקה, ונגעי ה-AB נצפו במוח הרחק מאתר ההזרקה.

מתוצאות המחקר עולה כי ייתכן שחלק מהתופעות האבנורמליות האופייניות הקשורות לאלצהיימר נגרמות על-ידי מנגנון דמוי-פריון של העברת מחלה ובאמצעות פרופגציה של פגמים בקיפול חלבונים.

לממצאים אלו עשויות להיות השלכות נרחבות לגבי הבנת המנגנונים המולקולריים האחראיים לאינציאציה של אלצהיימר והם עשויים לתרום לפיתוח אסטרטגיות חדשות למניעת המחלה ולטיפול בה.

מקור:

De novo induction of amyloid-β deposition in vivo: R Morales. et al., Molecular Psychiatry , (4 October 2011) | doi:10.1038/mp.2011.120

נושאים קשורים:  אלצהיימר,  עמילואיד,  גריאטריה,  מחקרים
תגובות