חדשות

ד"ר קירש: "להתאים את סוג התרופה לסוג ההפרעה הדיכאונית"

בכנס השנתי של מחוז ירושלים בפסיכאטריה, הרצה גם פרופסור קירש מאוניברסיטת "הארוורד" שהציג מחקרים לפיהם במקרים של דיכאון קל, השפעת תרופות זהה להשפעה של מתן פלסבו

הכנס השנתי של חברי האיגוד הישראלי לפסיכיאטריה מסניף ירושלים וחיפה-צפון, שנערך בסוף השבוע האחרון בים המלח , הוקדש לטיפול בהפרעות דיכאוניות. את הכנס סיכם ד"ר צבי קירש מנהל מחלקה במרכז לבריאות הנפש בטירת הכרמל: "חשוב ביותר להתאים את סוג התרופה לסוג ההפרעה הדיכאונית ולוודא שתופעות הלוואי לא יגרמו לסיבוך רפואי או להפסקה בטיפול".

ד"ר צביקה קירש (צילום: יח"צ)

ד"ר צביקה קירש (צילום: יח"צ)

את הכנס ארגנו ראש סניף ירושלים של האיגוד, ד"ר אלכס טייטלבאום, וראש סניף חיפה והצפון, ד"ר צבי קירש. ד"ר קירש ציין בסיכום האירוע כי משתתפי הכנס התעדכנו בחידושים האחרונים בתחום ושיתפו את הנוכחים במקרים שבהם טיפלו. דיכאון הוא כיום אחת המחלות השכיחות ביותר בעולם ומספר הסובלים ממנה עולה משנה לשנה.

הדוברים בדיוני הכנס הדגישו את הצורך בהתאמת תרופות למצב הפיזיולוגי והפסיכולוגי, וכן למינו ולגילו של המטופל. הובאו דוגמאות לכך שהתרופות נוגדות הדיכאון בטוחות לנשים בהיריון (הסיכון לפגיעה בעובר נמוך), לנשים מבוגרות הסובלות מאוסטיאופורוזיס (החשש לאיבוד נוסף של סידן הוא קטן) ולמטופלים הסובלים מהשמנת יתר או מסוכרת (אין חשש להשמנה נוספת בעקבות נטילת התרופות).

פרופסור אירוינג קירש מבית-הספר לרפואה באוניברסיטת הארוורד בארה"ב שהיה בין אורחי הכנס הציג ממצאים ממחקריו המוכיחים כי במקרים של דיכאונות קלים, השפעת תרופות הפלסבו משתווה להשפעת התרופות נוגדות הדיכאון.

נושאים קשורים:  חדשות,  דיכאון,  תרופות נוגדות-דיכאון,  איגוד הפסיכיאטרים הישראלי
תגובות