חדשות

יום בריאות הנפש הבין-לאומי - 10.10.2012

השנה יתמקד יום בריאות הנפש בנושא "דיכאון: משבר עולמי"

במסגרת יום בריאות הנפש הבין-לאומי מנסים ארגון ה-WHO והפדרציה העולמית לבריאות הנפש להגדיל את מודעות הציבור לתחום בריאות הנפש. היזמה מעודדת דיון פתוח בסוגיות של הפרעות נפשיות ומניעה, וכן בסוגיות של טיפול. הנושא המרכזי ב-2012 הוא "דיכאון: משבר עולמי".

דיכאון פוגע ביותר מ-350 מיליון בני אדם מכל שכבות הגיל, מכל שכבות האוכלוסייה והוא סיבה מרכזית לעומס העולמי בשל מחלות. יש טיפולים טובים לדיכאון, אך זמינות הטיפול עדיין בעייתית במדינות רבות, ובמדינות מסוימות פחות מ-10% מאלו שזקוקים לטיפול אכן זוכים לו.

לפרטים באתר WHO

לחוברת של השנה (32 עמודים) באתר

בישראל מתוכננים כמה אירועים גדולים ומעניינים במהלך חודש נובמבר במסגרת חודש בריאות הנפש:

ב-4.11 תיערך סדנה למשפחות במילם חדרה
ב-12.11 ייערך מופע התרמה עם יהודית רביץ. מנחה: צופית גרנט
ב-20.11 ייערך פאנל עם בי"ח שער מנשה במילם חדרה
ב-23.11 יוקרן סרט העוסק בנושא בריאות הנפש בסינמטק ת"א בשעה 11:00
וב-29.11 מילם חיפה מזמין למופע: "במה במקום מיטה"
יום בריאות הנפש: יזמות מקומיות ברחבי העולם

תושבי ארונדל (Arundel) בבריטניה מתבקשים להיות יותר פעילים כדי להתגבר על דיכאון החורף
תושבי העיר התבקשו על ידי ארגון ARUN WELLBEING להיות פעילים יותר גופנית (כל יום חצי שעה לפחות), לאכול בריא יותר ולישון יותר כדי להילחם בדיכאון. ארגון זה מנסה להגדיל את המודעות לדיכאון,  ולהציע דרכים להילחם בהפרעה זו. הם מציעים גם לעשן פחות, להימנע משימוש בסמים ובאלכוהול, ולמגר תופעות של אלימות והתעללות. הם מציעים לצאת לבילוי, לפגוש אנשים חדשים ולדבר על תחושת הדכדוך שמרגישים. הם גם מדגישים שחשוב להקדיש זמן לעצמנו ולעשות דברים מהנים, לתכנן את העתיד ולקיים רוטינה בתוך מסגרת חברתית, משפחתית ותעסוקתית.

סינגפור
ארגון הספריות של סינגפור וארגון Silver Ribbon Singapore מנסים להגדיל את המודעות ולהוריד את הסטיגמה של מחלות הנפש. ארגון SRS מנסה גם לעזור לחולים להשתלב בקהילה. שיתוף הפעולה מתקיים במסגרת יום בריאות הנפש העולמי. שיתוף הפעולה כולל בין היתר תערוכות צילומים ואמנות בספריות, בברכת ראש הממשלה. בחודש אוקטובר יוכל הציבור להשתתף בחידונים ולזכות בפרסי ספרים על ידי השאלת 4 ספרים, שלפחות אחד מהם עוסק בבריאות הנפש.

לדעת המארגנים, ספריות הן מקום טוב למפגש בקהילה של אנשים מכל שכבות האוכלוסייה ומכל הגילים. הם ישאלו ספרים ויראו תערוכות כדי ללמוד יותר על שירותי בריאות הנפש ועל דרכים לשפר את הבריאות הנפשית. במהלך חודש אוקטובר, כל 23 הספריות באי יציגו פינות של בריאות הנפש (לרגל יום World Mental Health Day) והציבור יוכל לעיין בספרים או לשאול סרטי DVD על בריאות הנפש ולדבר עם מבקרים אחרים בספריה על הנושא. לוביסטית של בריאות הנפש, גב' יא יונג ג'ן, שבעצמה אובחנה כסובלת מדיכאון לפני 4 שנים, מקווה ששיתוף הפעולה יגדיל את המודעות למחלות נפש בציבור בסינגפור. חשוב לה שאנשים לא יחשבו שהחולים הם לא שפויים או לא מסוגלים לעבוד כלל. היא מקווה שמעבידים יקבלו לעבודה מטופלים, ויבינו שעם טיפול ומעקב הם יכולים לעשות הכול.

http://www.channelnewsasia.com/stories/singaporelocalnews/view/1228723/1/.html

לסרט וידיאו בנושא 

תיאטרון סיינט ג'יימס בלונדון
התיאטרון, בשיתוף פעולה עם ארגון צדקה בתחום בריאות הנפש בשם Combat Stress, יציין את יום בריאות הנפש העולמי במפגש של שאלות ותשובות שיתקיים לאחר ההצגה Bully Boy באותו יום. הפאנל יכלול את כותבת המחזה סנדי טוקסביג, את השחקן אנטוני אנדריוז שמשחק תפקיד של קצין וכן נציג של ארגון Combat Stress. המפגש פתוח לבאי ההצגה באותו ערב.

ההצגה עוסקת ביחידה צבאית קשוחה ובקצין שחוקר תלונות על התנהגות לא ראויה ביחידה. הקצין מבין בהדרגה שהאמת יכולה להיות יותר נקודת השקפה מאשר אמת קבועה ונחרצת. ההצגה דנה בנושאים המוסריים של העיסוק הצבאי של ימינו ובהשפעת של סוגיות אלו על בריאות הנפש של החיילים ועל התפתחות PTSD.

ארגון Combat Stress הוא הארגון המוביל בבריטניה לצדקה בנושא בריאות הנפש של חיילים ווטרנים (Veterans) של הצבא הבריטי. מטרת הארגון לוודא שהחיילים לשעבר מקבלים את הטיפול הנאות, במיקום המתאים ובזמן המתאים. הארגון תמך עד כה במעל 100 אלף ווטרנים מאז הקמתו ב-1919. כיום הארגון מטפל ב-5,000 חיילים וחיילות לשעבר, כולל 637 ששירתו בעיראק ו-284 ששירתו באפגניסטן. בסקר שערך הארגון, אמר אחד מכל שלושה נשאלים שהפחד מסטיגמה ואפליה מנע ממנו לספר לבני משפחתו שהוא סובלים מבריאות נפשית לקויה.

לפרטים נוספים

אנו מאחלים יום בריאות הנפש וחודש בריאות הנפש פוריים, עם הרבה פעילויות מעניינות, ונשמח לעדכן באתר על כל פעילות נוספת שתתקיים. כמו כן, אנו מאחלים שנה מוצלחת לציבור הצרכנים, בריאות וסיפוק בחוג המשפחה, בחברה וגם בתחום התעסוקתי.

נושאים קשורים:  חדשות,  דיכאון,  יום בריאות הנפש הבין-לאומי
תגובות