חדשות

רפואת אורחות חיים תוכר כחלק מרפואת המשפחה

הנושא ייכלל השנה לראשונה בתכניות הלימודים בכמה מבתי הספר לרפואה בישראל, והוא נלמד במסגרת לימודי ההמשך לרופאים מומחים באוניברסיטת ת"א.

רפואת אורחות חיים תיכלל השנה, לראשונה בישראל, בתכנית הלימודים של בית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב. כמו כן היא תילמד במסגרת לימודי ההמשך לרופאי משפחה מומחים. על כך נמסר אתמול (יום ד') בכנס איגוד רופאי המשפחה.

בכינוס הוצגו תכני הלימוד בחוג לרפואת אורחות חיים. תחומי העיסוק העיקריים בחוג יהיו תזונה נכונה, פעילות גופנית מותאמת, שינה מספקת, גמילה מעישון, השקעה מכוונת לרגיעה גם סיפוק ממין.

רפואת אורחות חיים (אילוסטרציה)

רפואת אורחות חיים (אילוסטרציה)

ד"ר לילך מלצקי, ראש החוג החדש לרפואת אורחות חיים במסגרת איגוד רופאי המשפחה בהסתדרות הרפואית, מסרה כי זה תחום בעל פוטנציאל משמעותי ביותר, שעשוי לשפר את בריאות המטופלים בכל גיל ובכל מצב בריאותי ולתרום לאיכות חייהם.

עוד מסרה ד"ר מלצקי כי אחת המטרות של שילוב רפואת אורחות חיים בקהילה, היא הנעת המטופל לשינוי באורח חייו ויצירת מחויבות, ומטרה נוספת היא מתן כלים לרופא לחולל את השינוי הזה וליצור אצל המטופל מוטיבציה לפעילות גופנית, תזונה ועוד. לרופא המטפל תפקיד ייצוגי כלפי המטופלים שלו בקיום ובשמירה על אורח חיים בריא, והוא אמור לשמש מודל לחיקוי עבור מטופליו בכל הקשור לניהול אורח חיים תקין ובריא.

נושאים קשורים:  חדשות,  הפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א,  רפואת אורחות חיים,  לילך מלצקי
תגובות
עפרה מהודר
18.10.2012, 22:50

סוף סוף! אורח חיים בריא נהפך לסוג של "אופנה" אצל המטופלים, והם מתאכזבים מחדש בכל פעם שה שומעים מהרופא רק על תרופות.
ברכותיי על הקמת החוג החדש והחשוב.

קוטלירוף
19.10.2012, 10:15

התמקצעות, התמקצעות. חשבתי שזה רפואה בכלל