חדשות

משרד הבריאות: נבדק חשד לתופעות לוואי מנטילת ויקטוזה לסוכרת

משרד הבריאות החליט לבדוק את הנושא לאחר שקיבל דיווחים על דלקת בלבלב וסרטן בלבלב בקרב חולי סוכרת סוג 2 שנטלו את התרופה

בעקבות כמה דיווחים שהגיעו לאגף הרוקחות במשרד הבריאות בדבר חשד לתופעת לוואי כתוצאה מנטילת ויקטוזה - (VICTOZA, (LIRAGLUTIDE - המיועדת לטיפול בסוכרת סוג 2, החליט משרד הבריאות בשיתוף המועצה הלאומית לסוכרת לבחון את הקשר שבין נטילת התכשיר לבין היארעות של דלקת בלבלב וסרטן הלבלב.

דוברת משרד הבריאות מסרה אמש (יום א') כי את הבדיקה יערכו אנשי המחלקה לניהול סיכונים ומעקב תרופתי באגף הרוקחות, תוך שיתוף פעולה מלא מצד החברה המשווקת את התרופה בארץ. כן ישותפו בבדיקה רופאים מובילים מומחים לסוכרת. המשרד פנה לרשויות רגולטוריות נוספות לקבלת מידע על התרופה, ביניהן ה-FDA. משרד הבריאות מסר כי הנושא נבדק בעבר על ידי ה-FDA, שלא המליץ על שינוי בהנחיות ולא הוסיף אזהרות הנוגעות לשימוש בתכשיר.

שיעור התחלואה בסרטן הלבלב בקרב חולי סוכרת סוג 2 גבוה יותר מהרגיל באוכלוסייה הכללית, ללא קשר לנטילת תרופות, ולכן יש לבחון את הנושא לעומק.

התכשיר אושר על ידי הרשויות הרגולטוריות המובילות בעולם ונמצא בשימוש של מטופלים רבים. עד כה אף רשות לא המליצה להפסיק את השימוש בתרופה הזאת, ציין משרד הבריאות בהודעתו. בשלב זה אין הנחיות חדשות באשר לנטילת התכשיר.

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן הלבלב,  משרד הבריאות,  סוכרת סוג 2,  ויקטוזה
תגובות