חדשות

חשד במשרד הבריאות: מקור נגיפי הפוליו שנמצאו בביוב הוא במצרים

מחר ייערך דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת על מציאת נגיפי פוליו במערכות ביוב בדרום; משרד הבריאות: "אין סיבה לפאניקה"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור רוני גמזו, זומן להופיע מחר (יום ב') בדיון מיוחד שתקיים ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בעקבות גילוי שרידים של נגיף פוליו במערכות ביוב ביישובים בנגב ובדרום הארץ, ביניהם באר-שבע, רהט, קריית גת ואשדוד.

משרד הבריאות הודיע כי הוא מקיים בדיקות שגרה במערכות הביוב בכל הארץ כדי לאתר שרידים של נגיף פוליו וכי "אין סיבה לפאניקה נוכח הממצאים האחרונים". המשרד מסר כי בשני העשורים האחרונים איש לא פיתח מחלת פוליו בישראל. החשד הוא שמקור שרידי הנגיף שנתגלו עתה הם כנראה במדינה אחרת, אולי מצרים, העריך משרד הבריאות.

פרופסור איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמר הבוקר ב"קול ישראל", כי על-פי הסטטיסטיקה אחד מ-1,000 נדבקים בנגיף יפתח שיתוק. "אנו בהחלט מוטרדים ממה שהתגלה, אבל רוב האוכלוסייה מחוסנת והחיסון גם מקנה מה שמכונה 'חיסון עדר', אמר. עם זאת, קיימת אפשרות שמישהו שלא חוסן יידבק. בישראל החיסון הראשון לפוליו ניתן לתינוק בגיל חודשיים ואחר כך גם בגיל חודשיים, ארבעה ושישה חודשים ושוב בגיל שנה ובגיל שבע. ההערכה היא ששיעור ההתחסנות בישראל מעל 90%.

גרוטו מסר, כי המוקד הוא כנראה ברהט; "מידע מעבדתי העלה כי לפני כחצי שנה התגלה בביוב של קהיר נגיף זהה, ולכן ייתכן שעבר לכאן אולי דרך קשרי מסחר שגורם כלשהו מקיים עם מצרים. הנושא נמצא בבירור".

משרד הבריאות הודיע כי הורי הילדים ברהט נקראים להשלים את תוכנית החיסונים שלהם. כמו-כן, פירסם הנחיות בנושאי היגיינה: הקפדה על נטילת ידיים לאחר יציאה מחדרי נוחיות ומשירותים ציבוריים, לאחר החלפת חיתולים לתינוקות ולפני אכילה. מנגד, הבהיר המשרד, אין צורך בהרתחת המים לשתייה.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  פוליו,  ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת
תגובות