אינסולין

בטיחות ויעילות אינסולין אספרט 30 ביפאזי במטופלים עם סוכרת סוג-2, במעבר מטיפול באינסולין במשטר בזאל-בולוס במחקר A1chieve

מטופלים עם סוכרת מסוג 2, שלא מאוזנים היטב בטיפול באינסולין במשטר בזאל-בולוס, יכולים להפיק תועלת ממעבר לאינסולין אספרט 30 ביפאזי (נובומיקס 30)

18.12.2013, 09:59

מטרות:
אינסולין אספרט 30 ביפאזי מאפשר פחות הזרקות יומיות לעומת טיפול באינסולין במשטר בזאל-בולוס, מה שיכול לשפר את ההתמדה בטיפול ואת התוצאות. תת-ניתוח של המחקר התצפיתי A1chieve העריך את הבטיחות והיעילות של אינסולין אספרט 30 ביפאזי במטופלים עם סוכרת מסוג 2, שטופלו עד כה באינסולין במשטר בזאל-בולוס.

שיטות:
A1chieve היה מחקר רב לאומי, לא סמוי, שארך 24 שבועות במטופלים עם סוכרת מסוג 2 המתחילים/המחליפים לטיפול באינסולין אספרט 30 ביפאזי, אינסולין דטמיר או אינסולין אספרט. תת-ניתוח של מחקר זה העריך מטופלים שטופלו באינסולין במשטר בזאל-בולוס מבוסס גלרגין או NPH והועברו לטיפול באינסולין אספרט 30 ביפאזי.

תוצאות:
1,024 מטופלים נכללו במחקר. ב-24 שבועות, רמת המוגלובין מסוכרר ורמת סוכר בצום היו נמוכים משמעותית לעומת רמת הבסיס בשתי הקבוצות (P<0.001) . האחוז המדווח של היפוגליקמיה כלשהי, היפוגליקמיה משמעותית או היפוגליקמיה לילית היה נמוך משמעותית לאחר 24 שבועות (p<0.05). לא נצפו תופעות לוואי חמורות. שתי הקבוצות חוו שיפור משמעותי באיכות החיים הקשורה לבריאות (HRQoL-Health related quality of life; p<0.001).

מסקנות:
24 שבועות לאחר העברה מאינסולין במשטר בזאל-בולוס לאינסולין אספרט 30 ביפאזי, נצפה שיפור משמעותי בשליטה גליקמית וב-HRQoL, תוך כדי ירידה משמעותית בשיעור היפוגליקמיות. ממצאים אלו תומכים בכך שמטופלים עם סוכרת מסוג 2, שלא מאוזנים היטב בטיפול באינסולין במשטר בזאל-בולוס, יכולים להפיק תועלת ממעבר לאינסולין אספרט 30 ביפאזי (נובומיקס 30).

מקור:
Safety and effectiveness of biphasic insulin aspart 30 in people with type 2 diabetes switching from basal-bolus insulin regimens in the A1chieve study: Dieuzeide G et al., Prim Care Diabetes. 2013 Aug 14. Advanced online publication.

* להתוויה מלאה ואופן השימוש המאושרים בישראל , נא לעיין בעלון לרופא המפורסם באתר משרד הבריאות

נושאים קשורים:  אינסולין,  סוכרת סוג 2,  אינוסלין אספרט 30 ביפאזי,  A1chieve,  מחקרים
תגובות