חדשות

קורס ברישום אנטומי ופיסול לכירורגים פלסטיים במרכז הרפואי "שערי צדק"

את הקורס יזמו רופאה ואומנית, שחברו לרופא מומחה בבית החולים כדי להציע לכירורגים פלסטיים קורס מיוחד המתמקד בעקרונות הרישום האנטומי, בפיסול אנטומי ומעברים מדו-ממד לתלת-ממד

מתוך הקורס "יישומי אומנות ברפואה" בשערי צדק (צילום: "שערי צדק")

במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים מתבצע באחרונה קורס ראשון מסוגו בישראל, פרי שיתוף פעולה בין אומנית-מעצבת, רופאה המומחית בביצוע תותבות פנים ורופא מומחה בכירורגיה פלסטית בבית החולים.

הקורס מיועד רק לרופאים בתחום הכירורגיה הפלסטית, מתמחים ומומחים, ומושמים בו דגשים באסתטיקה החיוניים לכל מנתח פלסטי. בין נושאי הקורס: עקרונות הרישום האנטומי, פיסול אנטומי, מעברים מדו-ממד לתלת-ממד.

בהודעה שפירסם בית החולים נכתב, כי אין חולק על כך שמקצועיותו של הכירורג הפלסטי נמדדת על פי כמה קריטריונים חיוניים, ובהם היכרות אבסולוטית עם האנטומיה של מערכות הגוף ורמת דיוק גבוהה בעבודה הכירורגית. אולם בשונה ממנתחים מתחומים האחרים, המומחים בכירורגיה הפלסטית מבצעים ניתוחים קוסמטיים שהצלחתם נמדדת על-פי התוצאה האסתטית הסופית, כך שלרמת הדיוק בתכנון הניתוח ובביצועו, יש משמעות גדולה.

מתוך הקורס "יישומי אומנות ברפואה" בשערי צדק (צילום: "שערי צדק")

מתוך הקורס "יישומי אומנות ברפואה" בשערי צדק (צילום: "שערי צדק")

הקורס החל מרעיון שהגו דניאלה זילברשטיין-אסלן, צורפת ומעצבת במקצועה, בעלת תואר שני מבית הספר לאומנות "בצלאל" וד״ר ענת (בולר) שרון, מומחית בשיקום הפה והלסתות. הן פנו לד״ר יואב גרונוביץ, מומחה לכירורגיה פלסטית ב"שערי צדק", והציעו ללמד את הנושא הזה לרופאים, אבל הדגישו שהדבר ייעשה תוך התאמה לצרכי המחלקה בבית החולים הירושלמי.

ד"ר גרונוביץ: "הרעיון היה לבנות קורס שבו יילמדו עקרונות מרכזיים באומנות, תוך שימת דגש על הצד המעשי ועל הנושאים שהם בראש ובראשונה בעלי משמעות יישומית למנתחים הפלסטיים. הקורס אכן מיועד לכל רופאי המחלקה לכירורגיה פלסטית, מתמחים ומומחים כאחד, במטרה לפתח את הכישורים האמנותיים שלהם על-ידי הקניית ידע ותרגול בנושאים בסיסיים ומרכזיים בעלי חשיבות למנתחים פלסטיים.

"הדגש הוא ברישום ובפיסול אברי גוף בעלי מורכבות תלת-ממדית כגון: אוזן, אף, שפתיים. עד כה, באופן די מפתיע, לא היה קיים כל לימוד בדגש אומנותי במהלך הכשרת הרופאים. עתה ברור שיש לכך מקום מרכזי, בפרט בתחום יצירתי ומורכב כמו כירורגיה פלסטית".

במסגרת הקורס, דניאלה זילברשטיין-אסלן חושפת בפני הרופאים את "ארגז הכלים" של האומן והמעצב, ומלמדת טכניקות ייחודיות המחדדות את יכולתם האומנותית של הרופאים. ד"ר ענת (בולר) שרון משתפת את יכולות הפיסול והתלת-ממד שהיא משתמשת בהם לשם יצירת איברים מלאכותיים.

"שערי צדק היה בית החולים הראשון ש'הרים את הכפפה'", ציינו שתי היוזמות. "בעקבותיו מתחילים עתה מרכזים רפואיים נוספים להתעניין. כל מחלקה בכל בית חולים שיבחר לפתוח קורס כזה יכולה לתפור לעצמה את התכנית הנדרשת לה על פי צרכיה".

הקורס מתפרש על פני 12 מפגשים בני 3 שעות אקדמיות כל אחד, בשעות אחר הצהריים והערב. חלקו הראשון של כל מפגש הוא עיוני ובחלקו האחר יש תרגול מעשי. עד כה השתתפו בקורס ב"שערי צדק" עשרה מנתחים פלסטיים.

נושאים קשורים:  חדשות,  רישום,  אומנות,  ניתוח פלסטי,  הכשרה,  המרכז הרפואי "שערי צדק"
תגובות
01.04.2016, 00:54

כל הכבוד ובהצלחה! שעוד בתי חולים יטעימו את הקורס כחלק מתוכנית ההתמחות.