כנסים

סיכום מפגש סניף ת"א בנושא פסיכיאטריה ותקשורת

דר' צבי פישל, יו"ר סניף ת"א והיו"ר הנבחר של האיגוד, מסכם את מפגש סוף השבוע בו באמצעות פאנל תקשורת וסדנאת התקשרות, נלמדו, בין היתר, עמדות התקשורת ונרכשו כלים להתנסחות מול קהל העיתונאים

05.10.2016, 15:29

בימים הראשונים של הסתיו, במקום מרהיב המשקיף על הכנרת, בחר סניף תל אביב לקיים את מפגש סוף השבוע השנה.

לאור אירועי החודשים האחרונים, והמתקפה הבלתי פוסקת על המקצוע, הוחלט באופן מתבקש לדון בנושא הפסיכיאטריה והתקשורת.

מטרת המפגש היתה להכיר זויות ראייה אחרות, ללמוד את עמדות התקשורת וכיצד אנו צריכים להופיע בפניה.

לשם כך נבנתה תוכנית סביב שני צירים מרכזיים: האחד - סדנת הופעה בתקשורת, והשני - דיבור בין עיתונאים ועם עיתונאים בעלי נגיעה לנושא.

פאנל העיתונאים כלל את גל גבאי ורן רזניק, שני עיתונאים בעלי זיקה לנושאimg_2889 החברתי. רן רזניק, שהינו שותף בהובלת הביקורת העיתונאית נגד הפסיכיאטריה, שטח את טענותיו מול המצב הקיים (לדעתו) ותיאר את השתלשלות העניינים מנקודת מבטו. גל גבאי - בעלת עמדה מאוזנת יותר - עמדה על המורכבות של הסיקור העיתונאי מול העמדה המקצועית שלנו.  בדיון שנערך הוארו הפערים בין המקצועות (פסיכיאטריה ותקשורת), וכן המשוכנעות העמוקה של כל צד בדרכו – אבל תוך איפשור הקשבה בילטרלית.

סדנת התקשורת נתנה כלים להתנסחות ברורה ועניינית מול קהל העיתונאים והציבור. הסדנה לימדה כיצד עלינו לפעול לכיוון של העברת מסרים ברורים, חד משמעיים וקצרים.
בנוסף ניתנו שלוש הרצאות: הרצאה של יו"ר הסניף, שתיאר את המשבר התקשורתי מזוית עינו; הרצאה של פרופ' משה קוטלר, שניסה לרדת לשורשי הפער בין תפיסת המקצוע לתפיסת הקהל הרחב, והרצאה אחרונה של אסף שגיב, שנגעה בנושא ה"אל-ביתי" של פרויד (ה- Unheimliche), תוך סקירה רחבה של הנושא מזויות פסיכולוגיות, היסטוריות, ספרותיות ופילוסופיות.

בסיכומו של דבר, חווינו סופשבוע טעון, מרתק וחשוב, שעבר באוירה נפלאה במקום נהדר.

דר' צבי פישל, יו"ר סניף ת"א והיו"ר הנבחר של האיגוד

נושאים קשורים:  כנסים
תגובות