הודעות הוועד

פרסי מפעל חיים לשנת 2016 הוענקו לפרופ' חנן זאוברמן ז"ל ופרופ' חוה מאייר

להלן פרסי מפעל החיים שהוענקו בכנס האיגוד לשנת 2016

פרופ' חנן זאוברמן מקבל פרס מפעל חיים באופטלמולוגיה לשנת 2016

zaubermanפרופ' זאוברמן הוא אחד החלוצים בתחום ניתוחי הרשתית בישראל, ובנוסף הכניס טכניקות חדשות בניתוח הקטרקט בארץ ובכך הטביע את חותמו על התפתחות רפואת העיניים בישראל. עסק במחקר מעבדתי בתחום מחלות הרשתית שהתרכז בעיקר בחשיבות ה- RPE בתפקוד הראיה. בזכות ההערכה העולמית על מחקר זה כל גדולי המומחים בעולם הגיעו לכנס על RPE שארגן בארץ.
בתחום האקדמי נזקפים לזכותו: מינוי פרופ' מן המניין באוניברסיטה העברית בירושלים ומאמרים רפואיים רבים.
ניהל את מחלקת העיניים במרכז הרפואי הדסה בשנים 1973 - 1998. במשך שרותו כמנהל מחלקה טיפח את הקשר של מחלקת העיניים בהדסה עם מדינות באפריקה ומדינות מרכז אמריקה ודרומה קשר הקיים עד עצם היום הזה. תלמידיו הרבים הם כיום רופאי עיניים מובילים בתחומים שונים.
על עשייה רבה ומקצועית כרופא מהמעלה הראשונה, מורה, מנחה ומקים דור של רופאי עיניים בישראל, מוענק פרס מפעל חיים לפרופ' זאוברמן.

פרופ' חוה מאיר מקבלת פרס מפעל חיים לשנת 2016

have_meir

פרופ' מאיר ייסדה את תחום רפואת עיניים ילדים ופזילה בצפון, וגם הקימה את המעבדה הראשונה בצפון לפתולוגיה של העין ובכך הטביעה את חותמה על רפואת העיניים בצפון.

פתחה את תחום רפואת עיניים ילדים ופזילה בארץ ע"י קורסים שארגנה בהשתתפותו של  פרופ'  Von Noorden, שהיה אחד המובילים בעולם בתחום זה.

עסקה במחקר מעבדתי וחשוב במיוחד הוא הגילוי שלה על קיום RETINAL PITS שעד היום מצוטט בכל המהדורות של ספר הפתולוגיה שלYANOF &  FINE.

בתחום האקדמי נזקפים לזכותה מינוי לפרופסור חבר בפקולטה לרפואה של הטכניון ופרסומים רפואיים רבים.

נושאים קשורים:  הודעות הוועד,  מצגות וכנסים
תגובות
אנונימי/ת
28.03.2017, 20:28

אחרי מות קדושים אמור...אפרופו חנן זאוברמן
מי שעבד אתו או מתחתיו לא ישכח אותו..