חדשות

המשטרה טוענת כי משרד הבריאות לא מתקצב את התוכנית להצבת שוטרים בבתי"ח

לפי דיווח ב"ישראל היום", המשטרה טוענת כי היא מוכנה להציב את השוטרים אך משרד הבריאות מתמהמה עם תקצוב הפעילות, בעוד המשרד טוען כי התקציב אושר וכי התוכנית מתקדמת היטב

מעצר על ידי המשטרה (צילום: אילוסטרציה)

המשטרה טוענת כי משרד הבריאות מעכב את יישומה של התכנית להצבת שוטרים בבתי החולים, שאמורה לצמצם את תופעת האלימות נגד הצוות הרפואי; כך מדווח הבוקר (א') "ישראל היום". משרד הבריאות, מצדו, אמר לעיתון כי הוא דווקא פועל להרחבת הפיילוט בנושא שהתקיים וכי התקציבים בעניין אושור.

בדיווח נמסר כי פיילוט, שהחל לפני כשנתיים בשישה בתי חולים, הסתיים בהצלחה "והעלה את תחושת הביטחון של הסגל הרפואי". בעקבות זאת, הוחלט בוועדת שרים לענייני אלימות להרחיב את הפיילוט לתכנית לאומית ב־15 בתי חולים עד סוף השנה. לפי "ישראל היום",  המשטרה טוענת שמשרד הבריאות מסרב לממן את הצבת השוטרים ונציגי המשרד אינם מתייצבים לדיונים בנושא הזה.
סקר שבחן את תוצאות הפיילוט בששת בתי החולים העלה כי כ-70% מאנשי הסגל הרפואי דיווחו על תחושת ביטחון במידה רבה ורבה מאוד. האירועים שהצוות הרפואי נחשף אליהם היו: אלימות מילולית (54%), פגיעה בסדר הציבורי (37.5%), ונדליזם (28%) גניבת ציוד מוסדי (21%), גניבת ציוד אישי (13%) ותקיפה פיזית (8.5%).
לאור הצלחת הפיילוט, מסר העיתון, הוחלט בוועדת השרים לענייני אלימות, בראשות השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, להרחיב את הפיילוט לתכנית לאומית למשך חמש שנים ולהפעיל אותה בעוד 15 בתי חולים, בהתאם לניתוח מבצעי של המשטרה ובהסכמת בתי החולים. בשלב הראשון נועדה התכנית המורחבת לבתי החולים "שיבא", "שערי צדק", "בילינסון", "סורוקה", "קפלן", "מאיר", "ברזילי" ו"העמק".

נושאים קשורים:  חדשות,  אלימות,  צוות רפואי,  תקציב,  משרד הבריאות,  משטרת ישראל
תגובות