חדשות

ליצמן דורש מ"סורוקה" ומ"בילינסון" להגדיל את משך העבודה של מכשירי ה-MRI שלהם

משרד הבריאות פירסם נתונים מהם עולה כי המכשירים פועלים באופן חלקי בלבד במהלך השבוע, בעוד בתי החולים טוענים כי הם פועלים כמעט מסביב לשעון

מכשיר MRI. החברות הפרטיות מאתרות תורים פנויים במוקדי הזימון של בתי החולים ומוכרות אותם באלפי שקלים. צילום: אילוסטרציה

שר הבריאות יעקב ליצמן תובע מבתי החולים "בילינסון" ו"סורוקה" של "שירותי בריאות כללית" להרחיב את שעות הפעילות של מכשירי ה-MRI שברשותם, ולהוסיף הפעלת משמרות אנשי צוות לטובת זאת. ליצמן העביר מכתב למנכ"ל "כללית", נועז בר-ניר, בנושא, לפי דיווח אתמול (א') ב"ידיעות אחרונות".

בעוד שהזמן הממוצע להמתנה לבדיקת MRI בארץ עומד על 20 יום, התברר למשרד הבריאות, כך דווח, שבשני בתי החולים המרכזיים של "כללית" זמני ההמתנה ארוכים הרבה יותר. בדיווח נמסר כי ב"סורוקה" זמני ההמתנה הם מעל 100 יום בממוצע, מאחר שהמכשיר מופעל רק 70 שעות בשבוע. ב"בילינסון" זמן ההמתנה הוא 37 יום והפעלת המכשיר היא במשך 46 שעות שבועיות בלבד.

במכתב השר צוין, שמשרדו ערך בנושא זה בדיקה "שממנה עלה כי בבתי החולים שבבעלות הכללית קיימת אי נצילות של מכשירי ה-MRI וזמני ההמתנה לבדיקות בלתי סבירים".

השר הדגיש, כך דווח, שעל "הכללית" לפעול לאלתר בכל האמצעים העומדים לשרות הקופה כדי להבטיח שהמכשירים יופעלו בניצולת סבירה ואף פירט: זמני ההמתנה לשימוש בתשתיות אלו לא יעלו על 14 יום לכל סוגי הבדיקות והמכשירים יופעלו לכל הפחות 60 שעות בשבוע.

שר הבריאות התריע כי אם לא יצומצמו זמני ההמתנה לבדיקות במכשירים אלו "יפעיל את סמכותו ויחייב את בתי החולים של הכללית להפעלת משמרות נוספות מכוח החוק".

תגובת "בילינסון" כפי שהובאה בדיווח: "במרכז הרפואי שני מכשירי MRI המשרתים שלושה בתי חולים – בילינסון, השרון ושניידר. בילינסון והשרון מנצלים את זמן המכשיר העומד לרשותם מעבר לדרישות משרד הבריאות. אורך התור נובע מביצוע פעולות מורכבות מאד. בהקצאת המכשור הקיים וכוח האדם הקיים לא ניתן להוסיף עוד פעולות לשני מכשירים אלו".

תגובת סורוקה: "בית החולים מנצל את שני מכשירי ה-MRI שברשותו העובדים בכל יום יותר מ-14 שעות ברציפות, מעל למספר השעות הנדרשת על ידי משרד הבריאות ובהתאם למקורות המימון הקיימים לכך. בנוסף לבדיקות הרגילות מבוצעות גם בדיקות MRI בהרדמה לילדים וקיימת עלייה מתמדת במסר הבדיקות המבוצעות מדי שנה".

נושאים קשורים:  חדשות,  מכשיר MRI,  משרד הבריאות,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות

שר בריאות מתערב בנושאים בהם שאין לו מושג. לא מבין כמה חסר בדיקות MRI (CMR)
אצל חולי לב ובדיקות חוזרות אצל חולי CVA/TIA.

כמו כן לסמן מוצרי אוכל כבריאים או לא שכל עולם המדענים מתווכחים כי לא תמיד ברור להם!

ישר כח! שידאג במקום זה להכפיל תקנים לצוות רפואי וסיעודי ולמיטות אשפוז במדינה!

פרופ בזיל לואיס,
הערותיך מצוינות.
הלוואי ומספרם של המזדהים יגאה ותחלוף סדרת האנונימים !
די לאווירת ההפחדה הדורסנית של יעקב ליצמן.
כן, ח'כ ליצמן, היזקת מספיק למערכת שלגביה הינך מועל במילוי תפקידך הממלכתי.
שר הבריאות שאינו מקדש את עקרון הצלת החיים על פני "איזון תקציבי" ,
לך הביתה,
פרופ' תיאו דב גולן.