קנאביס

איתות קנבינואידי במערכת העצבים המרכזית

איתות קנבינואידי מבצע מודולציה למספר היבטים של תפקוד המוח ובכלל זה יצירה ושרידות של נוירונים במהלך התקופה העוברית ובבגרות

איתות קנבינואידי מבצע מודולציה למספר היבטים של תפקוד המוח ובכלל זה יצירה ושרידות של נוירונים במהלך התקופה העוברית ובבגרות. מטרת סקירה זו הינה לסכם את הראיות התומכות בתפקידה של המערכת האנדו-קנבינואידית בבקרה של נוירוגנזה ותפקודים תלויי נוירוגנזה. מחקרים אשר דיווחו על השתתפות של קנבינואידים בבקרה של שלב כלשהו בנוירוגנזה וההשפעה של תרכובות קנבינואידיות על מאפיינים תלוי נוירוגנזה במודל חיה נבחרו ממאגר המידע Medline.

הערכה איכותנית של המחקרים שנבחרו מדגימה כי הפעלה של קולטנים קנבינואידיים יכולה להשפיע על נוירוגנזה במערכות עצבים עובריות או בוגרות יחד עם "הצלה" של פנוטיפים במודל חיה של הפרעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות.

מאמר זה מספק סקירה של ההשפעה של קנבינואידים על התפתחות מערכת העצבים המרכזית והקשרים האפשריים בין הפרעות פסיכיאטריות נוירולוגיות כדוגמת חרדה, דכאון, סכיזופרניה, אסכמיה מוחית, שבץ ואלצהיימר. הבנה של המנגנונים דרכם איתות קנבינואידים משפיעה על התפתחות ונוירוגנזה בבגרות יסייע בפיתוח אסטרטגיות טיפוליות חדשות עבור הפרעות פסיכיאטריות ונוירולוגיות.

מקור: 

Oliviera, R.W. et al. (2018) Acta Neuropsychiatrica.

נושאים קשורים:  קנאביס,  התפתחות מוחית,  מערכת עצבים מרכזית,  מודל חיה,  נוירוגנזה,  מחקרים
תגובות