חדשות

מחדל בארה"ב: לעשרות רופאים מטעם הממשל רקע של התעללות ומעשי פשע

מבקר הסוכנות לשירותי הגירה ואזרחות חושף כי ל-132 "רופאי אזרחות" האחראים על ביצוע בדיקות רפואיות לשם סינון מהגרים רקורד של פשיעה חמורה

בקשה לויזה אמריקאית. אילוסטרציה

לפחות ל-132 רופאים מתוך 5,569 האחראים מטעם הממשל הפדרלי בארה"ב על ביצוע בדיקות רפואיות לשם סינון של מהגרים המבקשים "גרין קארד", או אזרחות אמריקאית, יש רקורד של פשיעה חמורה: התעללות במטופלים ובמקרה אחד אפילו ניסיון לרצוח מטופל. כך נאמר בדו"ח חדש שפורסם בשבוע שעבר בארה"ב על ידי מבקר הסוכנות לשירותי הגירה ואזרחות (USCIS)

הדו"ח, בן 35 עמודים, מפרט כמה דוגמאות. הנה שתיים מהן: רופא במדינת ג'ורג'יה שהורשע בעבירת פשע על ניסיון לגייס רוצח שכיר כדי שיהרוג "מטופל לא מרוצה" ורופא אחר שיש לו היסטוריה מתועדת של התעללות, פגיעה מינית והתנהגות מינית לא ראויה תוך כדי ניצול מטופלות שלו בתוקף סמכותו, הכוח המנהלי שבידיו והאמון שהנשים נתנו בו.

הדו"ח הדגיש כי מדובר ב"רופאים שמהווים סיכון בריאותי ובטיחותי" ועצם העסקתם "מעלה תהיות אם לא דאגה לגבי פעילות סוכנות ההגירה הפועלת כיום תחת פיקוח המשרד לביטחון הפנים (Homeland Security) בממשל ארה"ב. "הסוכנות כשלה בבדיקה מוקדמת של הרופאים שהיא גייסה למשימה שהוטלה עליהם". הם מכונים "רופאי אזרחות" - Civil Surgeons - ועליהם לבדוק מסמכים רפואיים מפורטים שמגישים לסוכנות ההגירה מבקשי אזרחות או גרין קארד המעידים בעיקר שאינם נשאי מחלות מידבקות וכן תעודה המעידה על החיסונים שקיבלו.

המקרה החמור ביותר הוא על אותו רופא שגייס רוצח שכיר. מסתבר כי הרשויות הרפואיות במדינות טקסס, קליפורניה ופנסילבניה שללו לאותו אדם את הרשיון לעסוק ברפואה אבל ה-Medical Board בג'ורג'יה אפשר לו לאחר מכן להמשיך בעבודה מעשית כרופא במשך כמה שנים.

דו"ח המבקר מציין כי ה-USCIS איננה מבצעת בדיקה קפדנית של הרופאים שמונו על ידה לערוך את "בדיקות הסינון" של אותם בעלי אזרחויות זרות הנכנסים לארה"ב כמהגרים ומבקשים אזרחות או רשיון עבודה.

על הרופא שהתברר שהיתה לו היסטוריה ארוכה של התעללות במטופלות וניצול מיני שלהן בעת שגויס לתפקיד הבודק בסוכנות ההגירה, הוטל איסור להימצא לבדו עם מטופלות בעת שעליו לבצע בדיקות גופניות. על רשיונו כרופא הוטלו שורה של מגבלות חמורות מטעם הרשות המוסמכת בטקסס.

רופאה אחרת הועמדה לדין משמעתי על ידי הרשות הרפואית העליונה בקליפורניה לאחר שהתגלה כי היא והצוות שלה פברקו וזייפו מסמכים רפואיים שונים ונמנעו מלברר את מצב החיסונים של מבקשי ההגירה שבהם טיפלה.

19 מהרופאים הללו חסרו מסמכים המעידים על תואריהם הרפואיים – תעודות הנדרשות כדי לאמת את הכשרתם המקצועית כרופאים וגם הרשאות לעבוד בכלל בארה"ב.

נושאים קשורים:  USCIS,  הסוכנות לשירותי הגירה ואזרחות בארה"ב,  ניצול מיני,  רשיון רופא,  חדשות
תגובות