• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ליצמן: אפעל להגדלת תקציב סל התרופות ל-700 מיליון שקל בשנה

הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2019 התכנסה היום. לרשות הוועדה 460 מיליון שקל ו-40 מיליון שקל נוספים להרחבת התכנית לטיפולי שיניים לילדים במימון ציבורי

פתיחת ישיבת ועדת הסל 2019. בקרוב גם ייצוג לחולים

הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות (סל התרופות) לשנת 2019 התכנסה היום (ה') לישיבתה הראשונה במעמד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, יו"ר הוועדה פרופ' רוני גמזו ומרכזת הוועדה ד"ר אסנת לוקסנבורג. בישיבה הוצגו חברי הוועדה על ידי סגן שר הבריאות, שבירכם לדרך צלחה ולעבודה פורייה.

לוועדה הוגשו השנה 770 בקשות להכללה בסל של תרופות וטכנולוגיות בעלות כוללת של יותר משלושה מיליארד שקל. לרשות הוועדה 460 מיליון שקל ו-40 מיליון שקל נוספים להרחבת התכנית לטיפולי שיניים לילדים במימון ציבורי. המלצות הוועדה יוגשו לאישור פורמלי למועצת הבריאות ואחר כך לאישור הממשלה.

ליצמן אמר: "אחד ההישגים שלי בקדנציה הנוכחית, שהצלחתי להגדיל את הסל מ-300 ל-460 מיליון שקל ו-40 מיליון שקל להרחבת התכנית לטיפולי שיניים לילדים. ההסכם הוא תלת שנתי ומסתיים השנה. אני בטוח שבשנה הבאה נוכל להגדיל את הסל ל-700 מיליון - אני לא רואה אפשרות אחרת. עקב העלויות הגבוהות של הטיפולים החדשים למחלות, הסל חייב בתוספת שכזו".

עוד אמר סגן השר: "יש נושא - מחלות יתומות - שנצטרך לתת עליו את הדעת. אנחנו אחראים על כל אזרח ואזרח ועל כל חולה. אי אפשר להזניח חולה, לא משנה אם יש לו מחלה X או מחלה Y.

"האנשים הכי טובים ברפואה נבחרו לוועדת הסל, ללא אינטרסים. אני בטוח שהדיונים בוועדה יהיו חיוביים ורציניים. מיניתי גם השנה את מנכ"ל 'איכילוב' פרופ' רוני גמזו ליו"ר הוועדה. אשתקד הוא עשה עבודה מצוינת כיו"ר". על  הוועדה לסיים עבודתה עד 31 בדצמבר ולהגיש את המלצותיה לתרופות הנוספות שייכללו בסל בשנה הקרובה.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: "אחת המשימות היא למנות את חברי הוועדה. אתם נבחרתם אחד אחד. כל אחד מייצג משהו בפני עצמו. ההרכב הקבוצתי אמור להוביל לתוצאה הטובה ביותר.

"המטרה היא שהציבור ייתן בנו אמון לתהליך הזה. זכיתי להיות שנתיים בוועדת הסל, לפני עשר שנים. עד היום אני מתרשם בהתפעלות מהעבודה המצוינת של הוועדה. זה תהליך שהוא כמעט נס כשמגיעה לדיון רשימה ארוכה מאוד של טכנולוגיות ותרופות בעלות של מיליארדים, ואנשים עם רקע הטרוגני מקבלים החלטות ובסופו של תהליך מתקבלת רשימה מתועדפת של התרופות והטכנולוגיות שייכנסו בשנה הבאה.

"כל שנה, התהליך הזה נהיה קשה יותר. השנה שעברה היתה אחת השנים הקשות ביותר שהיו לוועדה, אבל היה מצוין שפרופ' רוני גמזו עמד בראשה והצליח לנווט בתקופה סוערת מאוד ולהביא את הוועדה לקו הגמר. יש לי תחושה שגם השנה לא יהיה קל. התקציב העומד לרשות הוועדה הוא 460 מיליון שקל אבל הצרכים עולים מדי שנה".

פרופ' גמזו הודות לסגן שר ליצמן ולמנכ"ל משרד הבריאות על האמון שנתנו בו. "לקבל את ההחלטות בוועדה, זו משימה לא פשוטה, וגם לעשות זאת בחודשיים, זה פורמט נכון. אסור שהנושא יימרח כמו מסטיק לכל אורך השנה.

"צריך לזכור שהעבודה של צוות הסל נעשית כל השנה, החל מטיפול בהגשת הבקשות לתרופות וטכנולוגיות, הנעשית סביב חודש אפריל. במשרד יש מסגרת גדולה של ידע על כל התרופות והטכנולוגיות והדבר מאפשר לנו למצות את הדיונים במהירות.

"מהות הוועדה הן תרופות וטכנולוגיות שאנחנו נותנים במימון ציבורי ל-100% מאזרחי המדינה. לא מדובר ברישום של התרופה או הטכנולוגיה. על כתפי חברי הוועדה להחליט על מימון ציבורי, להחליט שתרופה ניתנת לכלל התושבים על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, בלי גמישות ובזמינות ראויה. זו החלטה חשובה מאוד כי יש להימנע מלקבל החלטה לגבי טכנולוגיה שטרם בשלה לקבלת מימון ציבורי. אלו ההחלטות הקשות שעלינו לקבל וזה גם מה שנעשה השנה כי יש לפנינו טכנולוגיות פורצות דרך בעלויות כבדות, ואנחנו רוצים שבמדינת ישראל מערכת הבריאות הציבורית תוכל להציע למטופלים תרופות שכאלו. נצטרך לשפוט טוב בין התרופות המועמדות. האחריות המוטלת עלינו כבדה".

בוועדה השנה גם: ד"ר אסנת לוקסנבורג, ראש חטיבת טכנולוגיות רפואיות, מידע ומחקר במשרד הבריאות; פרופ' נחמן אש, המשנה מנכ"ל לענייני בריאות במכבי שירותי בריאות; פרופ' אהובה גוליק, מומחית לרפואה פנימית, מהמרכז הרפואי אסף הרופא ("שמיר"); אורן גבע, מ"מ רכז בריאות באגף התקציבים במשרד האוצר; ד"ר טליה גולן מהמערך האונקולוגי במרכז הרפואי שיבא; הילה גרסטל, הנשיאה בדימוס של בית המשפט המחוזי מרכז לוד; אורנה הוזמן-בכור, יו"ר הנהלת נמל אשדוד; גרשון הורוביץ, רופא שיניים; פרופ' שלמה וינקר, סמנכ"ל רפואה בקופת החולים לאומית; עו"ד מרים כבהא, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה; ד"ר ניקי ליברמן, ראש אגף מדיניות בחטיבת התכנון של שירותי בריאות כללית; פרופ' רות לנדאו, מרצה לנושאי אתיקה;  ד"ר דוד מוסינזון, סמנכ"ל רפואה בקופ"ח מאוחדת; פרופ' עידית מטות, מנהלת מערך ההרדמה, טיפול נמרץ וכאב במרכז הרפואי תל אביב-איכילוב; הרב אברהם מנלה, סגן יו"ר המועצה הדתית בתל אביב ומנכ"ל חברה קדישא תל אביב; אלון מסר, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר; ואדים פרמן, סמנכ"ל תמחור ותקצוב במשרד הבריאות; יפתח רון טל, יו"ר הנהלת חברת החשמל; פרופ' עמוס תורן, מנהל המחלקה להמטואונקולוגיה ילדים במרכז הרפואי שיבא.

נושאים קשורים:  ועדת סל שירותי הבריאות,  סל התרופות,  פרופ' רוני גמזו,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  תקציב ועדת סל התרופות,  חדשות,  מחלות יתומות
תגובות
אנונימי/ת
26.10.2018, 12:58

ובדרך להשיג עוד 240 מליון לבריאות, אדאג להעביר 2.5 מליארד לישיבות....יופי של שר (סגן) יש לנו

אנונימי/ת
26.10.2018, 14:03

תמוהה מאד רשימת חברי ועדת הסל. מה לנמל אשדוד ולחברת חשמל - ולסל התרופות? ??? יש כאן גם אנשי רפואה ואחרים שרחוקים מאד מלהיות נטולי אינטרסים... באופן כללי עצם קיום הועדה מיותר - כל תרופה וטיפול שמאושרים לשימוש ונזקקים על ידי הציבור אמורים להיות ממומנים. נקודה. קצת פחות נסיעות של מירי רגב להופעות בברודויי ותחרויות ג'ודו באבו דאבי - ויהיה כסף ל*הכל*.

אנונימי/ת
26.10.2018, 15:42

מעניין למה טיפולי שיניים לילדים נמצאים בראש סדר העדיפויות

אנונימי/ת
26.10.2018, 21:18

ומה ציפיתם מדוס גנב שמקבל כסף מחברות טבק?איפה היית?
דוס מכונם שכמוך הלוואי ויקח אותך השד יחד עם מנכל משרדך

אנונימי/ת
27.10.2018, 14:52

אני לא ממעריציו של ליצמן, אבל הדיבור שלך לא ראוי.