מינויים

חוקר מוח בתחום הפסיכיאטריה נבחר לנשיא הבא של מכון ויצמן

פרופ' אלון חן, חוקר מוח, ראש המחלקה לנוירו-ביולוגיה במכון ויצמן וראש מכון מקס פלנק לפסיכיאטריה במינכן, יהיה הנשיא הבא של מכון ויצמן

חוקר המוח פרופ אלון חן, נשיא מכון ויצמן

פרופ' אלון חן, חוקר מוח, ראש המחלקה לנוירו-ביולוגיה במכון ויצמן וגם ראש מכון מקס פלנק לפסיכיאטריה במינכן, יהיה הנשיא ה-11 של מכון ויצמן.

מועצת המנהלים של מכון ויצמן, בראשות שמשון הראל, קיבלה את המלצת ועדת האיתור בראשות יו"ר המועצה הבינלאומית של המכון, פרופ' יהודה ריינהרץ, שבחנה כמה מועמדים לתפקיד. פרופ' חן נבחר פה אחד. הוא יחל לכהן בתפקידו ב-1 בדצמבר 2019, עם סיום כהונתו של הנשיא הנוכחי, פרופ' דניאל זייפמן, המכהן מ-2006.

פרופ' חן משמש גם כראש המעבדה המשותפת לנוירו-פסיכיאטריה ניסויית ונוירו-גנטיקה התנהגותית המשותפת למכון ויצמן ומכון מקס פלנק וכן הוא פרופסור נלווה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת לודוויג מקסימיליאן במינכן.

פרופ' חן הוא יליד ישראל, בן 48, נשוי ואב לשניים. קיבל תואר ראשון במדעי החיים, בהצטיינות, מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שלישי במסלול ישיר במכון ויצמן בשנת 2001 (בהצטיינות). במקביל, קיבל גם תואר שני במינהל עסקים (MBA) מאוניברסיטת בן גוריון.

בין השנים 2005-2001, לאחר שזכה במלגות רוטשילד ופולברייט, ביצע מחקר בתר-דוקטוריאלי במכון סאלק למחקרים ביולוגיים בקליפורניה, העוסק בתהליכים מוחיים המבקרים מצבי לחץ נפשי וחרדה. בשנת 2005 כשחזר למכון ויצמן, זכה במלגת "אלון" - המלגה הישראלית היוקרתית ביותר למדענים חוזרים.

פרופ' חן וחברי קבוצת המחקר שלו עם חוקרים-שותפים נוספים פענחו היבטים בסיסיים בדרך שבה בני אדם מגיבים ללחץ נפשי ולחרדה. הם גילו גנים, חלבונים ומעגלים מוחיים הקשורים ישירות לתופעות אלו. בנוסף גילו גם מנגנונים אפי-גנטיים המשפיעים על התבטאות הגנים, ולא על הגנים עצמם ומעגלי עיבוד מידע במוח הקשורים להפרעות חרדה, דיכאון, הפרעות אכילה ותסמונת מטבולית.

בנוסף צבר ניסיון רב בניהול בכלל ובניהול מדעי בפרט הכולל: ניהול תקציבים גדולים, גיוס משאבים, עבודה משותפת עם מועצות מדעיות, מועצות מנהלים, נבחרי ציבור, סגל מדעי ומנהלי, בוגרים, תורמים וקהילה.

נושאים קשורים:  פרופ' אלון חן,  מכון יצמן,  חקר המוח,  חדשות,  מינוי
תגובות