חדשות

בריטניה: התחזתה לפסיכיאטרית 22 שנה מבלי שסיימה שנה א' בבית ספר לרפואה

בעקבות המקרה בודקת עתה המועצה הרפואית הכללית הבריטית את כשירותם והשכלתם של כ-3,000 רופאים שלא נולדו בבריטניה ומוגדרים כזרים

רופאה פסיכיאטרית. אילוסטרציה

כשירותם והשכלתם של כ-3,000 רופאים שלא נולדו בבריטניה ומוגדרים כזרים נבדקת עתה על ידי המועצה הרפואית הכללית GMC הבריטית לאחר שנתגלה מקרה חמור במיוחד: אישה ילידת ניו זילנד הציגה עצמה כרופאה ופסיכיאטרית, עסקה בתחום 22 שנה עד שנתגלה שאין לה כלל תעודות על השכלתה הרפואית. האישה טענה שסיימה לימודי רפואה באוניברסיטת אוקלנד ונרשמה כרופאה בבריטניה ב-1995 אלא שתחקיר עיתונאי גילה כי לא סיימה אפילו שנה א' בלימודי רפואה ונשרה מהלימודים.

ה-BBC דיווח כי ה-GMC פרסמה הודעת התנצלות על כך שלא ערכה בדיקה ראויה לגבי השכלתה וכישוריה של אותה אישה ובעקבות זה עלה חשד שיש בבריטניה "רופאים" נוספים במצב דומה.

התרמית לגבי אותה פסיכיאטרית נתגלתה כאשר התברר שהיא זייפה צוואה של חולה דמנציה שבו טיפלה על מנת לרשת נכס בשווי 1.3 מיליון ליש"ט שהיה בבעלותו. רק בחודש אוקטובר השנה התגלה כי אותה אישה הציגה תעודות מזויפות גם לגבי השכלתה הרפואית. עד שנתגלתה התרמית היא הועסקה כפסיכיאטרית יועצת במחוז מערב קאמבריה.

מיד כשנתגלתה התרמית היא הועמדה למשפט ונמצאה אשמה בארבעה אישומים הכוללים גניבה וזיוף מסמכים. בית משפט באותו מחוז שלח אותה לחמש שנות מאסר.

ה-BBC מסר כי ה-GMC אישר לאותה אישה לעסוק ברפואה ואפשר את רישומה כרופאה בעקבות חוק שאפשר לבוגרי רפואה ממדינות חבר העמים הבריטי כמו ניו זילנד להירשם כרופאים במרשם הרופאים הבריטי על בסיס תעודות שהציגו מבתי הספר לרפואה בארצות המוצא שלהם. לא הוטלה עליהם החובה לעבור מבחן שנדרש מכל אדם אחר שביקש לעבוד כרופא באי הבריטי.

משפורסמה הפרשה מיהרה ה-GMC להודיע כי מעתה יחמיר את דרישותיו כדי למנוע נסיונות דומים של תרמית אלא שבבדיקות נוספות שערך התברר שיש לבצע בדיקה מחדש לגבי רישומם והשכלתם של כ-3,000 רופאים. "זה נושא ומקרה חמור מאוד", הגיב מנכ"ל ה-GMC צ'ארלי מאסיי.

ה-GMC העלתה לאינטרנט אתר ייעודי ובו עצה לכל אדם שמגלה דאגה לגבי הטיפול שאותה "פסיכיאטרית" העניקה – להירשם. כמו כן נקראו כל מי שבהם טיפלה או הפנתה למרפאה קהילתית, בית חולים או מרפאה מקצועית לשם קבלת טיפול – לדווח על כך.

נושאים קשורים:  התחזות לרופא,  רשיון רופא,  GMC,  חדשות
תגובות