פודקאסט

ד"ר ולריה סמניסטי: "חשוב מאוד לבדוק האם יש נטייה לתסמונת לינץ'"

ד"ר סמניסטי, רופאה בכירה במערך האונקולוגי במרכז רפואי רמב"ם, התארחה ב-Doctalk: "זה קריטי לא רק לצורך מעקב אחר המטופל - אלא בעיקר כדי למנוע סרטן מבני משפחתו". האזינו

29.03.2019, 16:47

ד"ר ולריה סמניסטי, רופאה בכירה במערך האונקולוגי, מרכז רפואי רמב"ם, התארחה ב-Doctalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל, במסגרת סדרה מיוחדת בנושא אימונותרפיה בסרטן. הראיון עסק בהרחבה ב-MSI High, ביומרקרים ואפשרויות הטיפול בהתאם לרמות השונות של המחלה.

להאזנה לחלק א' - עם ד"ר מיה גוטפריד

"אם נמצא בחולה MSI High - ישנה אפשרות מאוד גבוהה שיגיב לטיפול באימונותרפיה. מדובר במאפיין גנטי שאינו תלוי במקור הגידול" הסבירה ד"ר סמניסטי, "זה לא משנה אם מדובר בסרטן דרכי העיכול, סרטן שד או סרקומה."

"אני ממליצה למטופלים שלי ללכת לבדיקת ביומרקרים בהתאם לשלב המחלה וסוגה - אך לאו דווקא בהקשר של אפשרויות הטיפול, אלא כבדיקה גנטית נוספת כדי לבדוק אם יש פגם גנטי כגון תסמונת לינץ', שהיא מוטציה גנטית שעשויה לפתח כמה סוגי סרטן וביניהם סרקומה וסרטן מעי גס. זה קריטי לא רק לצורך מעקב אחר המטופל - אלא בעיקר כדי למנוע סרטן מבני משפחתו."

* כיום קיטרודה מוכללת בסל הבריאות לטיפול ב-24 גידולים סולידיים מתקדמים שהינם MSI-H/dMMR בקווי טיפול שונים. ביניהם, גידולים במערכת העיכול (קיבה, מעי גס, מעי דק, דרכי מרה, וושט, לבלב, אמפולה ע"ש ווטר), רפואת נשים (שד, שחלות, צוואר רחם ורחם), ריאות (SCLC, מזותליומה) ואחרים (מוח, ערמונית, אשכים, גידולים נוירואנדוקרינים, סרקומה, קרצינומה אדרנוקורטיקלית,בלוטות הרוק, ובלוטת התריס).

לו"ז האזנה:

2:10 באילו סוגי סרטן ישנה אפשרות לאימונותרפיה

4:18 ביומרקרים ו-MSI

12:55 תופעות לוואי ותסמונת לינץ'

16:57 סיפורי מקרה

האזנה נעימה!
לכל הפרקים של Doctalk

הפרק בתמיכת חברת MSD

התכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט,  ד"ר ולריה סמניסטי,  מאיה רונן,  אימונותרפיה