מגזין

פרופיל רפואי: ד"ר יואב אברהמי, מנהל השירות לניתוחי מוז ב"קפלן"

"אם היו ניתוחים בבתי החולים של ה'כללית' אחרי הצהריים, כולם היו מרוויחים: גם הצוות הרפואי שהיה מתוגמל וגם החולים שממתינים חודשים לתור לניתוח במערכת עמוסה", אומר הכירורג הפלסטי הבכיר

"אני מאמין בשילוב של רפואה ציבורית ופרטית ולכן אני רופא במשרה מלאה ומנהל השירות לניתוחי מוז במרכז הרפואי קפלן, ואחרי הצהריים אני מנתח באופן פרטי טווח רחב של ניתוחים אסתטיים כמו מתיחות פנים, ניתוחי אף, ניתוחי שדיים ועוד", אומר הכירורג הפלסטי ד"ר יואב אברהמי.

ד"ר אברהמי, בן 45, נשוי ואב לארבע בנות, מתגורר במושב ניר בנים. את לימודי הרפואה סיים בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ואת ההתמחות בכירורגיה פלסטית בבתי החולים בילינסון בפתח תקווה ובקפלן ברחובות. הוא בוגר מסלול ההכשרה של החברה האמריקאית למנתחי מוז ובחר בתחום הפלסטיקה כיוון ש"מדובר בתחום שדורש מחשבה ויצירתיות, קצת כמו אמנות. אף פעם אין אדם עם בדיוק אותה בעיה וצריך להתאים את הפתרון הנכון לאתגר השחזורי או הניתוחי שבו אני נתקל".

ספר בבקשה על מקרה בלתי נשכח בחיים המקצועיים? 

"רצים לי בראש מטופלים שנפצעו בקרב או בתאונות ועברו אצלנו ניתוחים משחזרים, אבל אני דווקא רוצה לדבר על בחורה צעירה שהגיעה לייעוץ להגדלת שדיים וכשהורידה את החולצה, שמתי לב לנגע עורי חשוד שנראה לי כמו מלנומה. בביופסיה אכן החשש התאמת והיא עברה כריתה רחבה. למרבה המזל, זאת היתה מלנומה בשלב מוקדם מאוד, כך שהיא לא נזקקה לטיפול אחר ומאז היא בריאה ונמצאת במעקב. אני לא שוכח את המקרה הזה, שמלמד אותי תמיד שבכל סיטואציה אני קודם כל רופא ושהחיים מלאי הפתעות. אגב, כעבור כשנה היא חזרה ועשתה אצלי הגדלת שדיים".

מהו המוטו שלך בעבודה היומיומית?

"אני משתדל לתת למטופלים שלי את היחס שאותו אני הייתי מצפה לקבל אם הייתי במקומם".

המודל לחיקוי שלו הוא פרופ' קן גרוס, "אצלו עשיתי את ההכשרה בניתוחי מוז בסן דייגו. הוא לימד אותי מצד אחד לחשוב מחוץ לקופסה, אבל מצד שני גם לא להיגרר לניתוחים גדולים ומפוארים כשיש פתרון פשוט. הוא היה מצטט את מרי פופינס שאמרה: enough is as good as a feast".

אם לא היה רופא היה, ככל הנראה, במאי: "למדתי קצת קולנוע ומגיל צעיר אני אחראי על הפקת הסרטים לקראת כל אירוע כמו חתונה או בר מצווה של המשפחה המורחבת והחברים. לכתוב תסריט, לביים ולערוך זה תהליך יצירתי ומעניין, שקצת מזכיר את התכנון והביצוע של ניתוח מורכב", הוא מסביר.

מה אתה אוהב לעשות בשעות הפנאי?

"מגיל 13 אני על הים. למדתי במגמת ימאות ואפילו עשיתי בגרות. פעם בשנה אני וחבריי לספסל הלימודים טסים ליוון ועושים שבוע של שיט חופים על יאכטה או קטמראן. השנה סוף סוף אני מוציא רשיון שיט בינלאומי. באורח החיים הלחוץ שבו אני חי, שכולו אחריות ודיוק, אין כמו יציאה אל הים הפתוח עם הרוח והמים שנותנים קצת תחושה של חופש וחוסר דאגות".

לסיום, מה היה משנה במערכת הבריאות?

"הייתי מאפשר ניתוחים בבתי החולים של ה'כללית' אחרי הצהריים. כולם היו מרוויחים – גם הצוות הרפואי שהיה מתוגמל במקום ללכת למשמרת שנייה במערכת הפרטית, וגם החולים שממתינים חודשים לתור לניתוח במערכת עמוסה שעובדת רק משמרת אחת".

נושאים קשורים:  ד"ר יואב אברהמי,  כירורוגיה פלסטית,  חדשות,  מגזין,  ניתוחי מוז,  ניתוח פלסטי,  בית החולים קפלן
תגובות