• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ב"הדסה" מהדקים את שיתוף הפעולה עם אופטומטריסטים בקהילה

בית החולים ערך לראשונה כנס אופטומטריסטים ארצי שבו הוצגו חידושים ועדכונים בטיפול במחלות עיניים

פרופ' איתי חוברס, מנהל מערך העיניים ב"הדסה". "עדכון האופטומטריסטים בחידושים האחרונים בתחום הטיפול במחלות עיניים"

מערך רפואת העיניים במרכז הרפואי הדסה, בראשותו של פרופ' איתי חוברס, מהדק את הקשר ואת שיתוף הפעולה עם אופטומטריסטים בקהילה כדי לשמור על רצף טיפולי. לשם כך קיים בית החולים לראשונה כנס אופטומטריסטים ארצי על מנת להדגיש את האחריות של האופטומטריסט בקהילה בהיותו לעתים "מאבחן ראשון של מחלת עיניים ומצבים רפואיים מורכבים", כפי שהציג זאת פרופ' חוברס.

בכנס, שאליו הגיעו יותר מ-120 אופטומטריסטים, הוצגו חידושים בטיפולים במחלות עיניים שונות.

ד"ר הדס בן אלי, אופטומטריסטית ומנהלת שירות הביומטריה והרפרקציה ב"הדסה", הציגה את מרפאת הפרימיום ושירות הביומטריה; ד"ר איתי לביא תיאר שיטות חדשות לניתוחי השתלת קרנית; ד"ר אדי אברבוך הציג גישות בעד ונגד  Monovision; פרופ' אבי סלומון הציג חדשנות בטיפול במחלות אלרגיות של העיניים; פרופ' חיים לוי הציג שיטות חדשניות לדימות המקטע האחורי וד"ר סאמר חטיב תיאר את עשרת מצבי החירום ברשתית. ד"ר טארק ג'אעוני תיאר אבחון וטיפול עדכני במחלות הרשתית; ורוניקה צור העלתה לדיון את בעיית הראייה הירודה  וד"ר מילכה מטאנס-סוידן – את מחלת קוצר הראייה הנפוצה ביותר, המיופיה, ואת האפשרויות שיש כיום בידי המטפלים כדי לעצור התקדמותה.

פרופ' חוברס: "רציפות הטיפול והתיאום בין גורמי הטיפול השונים הם מרכיב חשוב ביותר לשם השגת תוצאה מיטבית למטופל. על מנת לשפר את הקשר שבין רופאי העיניים לבין האופטומטריסטים - במקרים רבים הם הקו הראשון שבו נפגש המטופל עם בעיות בראייה – יצאה לדרך יוזמה קבועה של כנסים המכוונים לעדכון האופטומטריסטים בחידושים האחרונים בתחום הטיפול במחלות עיניים שונות. מהשאלות הרבות שהופנו אלינו במהלך הכנס ולאחריו למדנו על הצורך במרכז מקצועי  גדול שיוכל לתת מענה קבוע לנושאים אלה".

נושאים קשורים:  רפואת עיניים,  אופטומטריסטים,  פרופ' איתי חוברס,  כנס,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות

כל הכבוד