לזכרם

דברים לזכרם של פרופ׳ אריה שלוסברג ודר׳ סטניסלב ברנצ׳יק

בחודש יולי נפטרו שני עמיתים למקצוע, פרופ׳ אריה שלוסברג ודר׳ סטניסלב ברנצ׳יק. איגוד הפסיכיאטריה בישראל משתתף בצערן של המשפחות על אובדן יקיריהם. לרשותכם הספדים שנכתבו על ידי שותפים לדרך

14.07.2019, 10:34

פרופ' אריה שלוסברג:
קווים לפועלו של פרופ' שלוסברג ז"ל במרכז לבריאות הנפש באר יעקב:
הכרותי עם פרופ' אריה שלוסברג ז"ל החלה בשנת 1982, בעת הצטרפותי למרכז לבריאות הנפש באר יעקב, שהיה אז בניהולו. פרופ' שלוסברג ניהל את מרכז זה תוך אמונה עמוקה בצורך בשינויים במבנה שירותי בריאות הנפש, הן בבית החולים והן בקהילה. הוא האמין בהשמת דגש על הרצף הטיפולי בין האישפוז לטיפול המרפאתי ולחם למען הידוק הקשרים בין יחידות האישפוז למרפאות הקהילתיות. במסגרת תפיסתו זו יזם והקים יחידות אישפוז יום עם מגמה שיקומית ותעסוקתית מובהקת.

בבית החולים דגל בהפחתת אמצעי הכפיה ככל האפשר ושינוי מודל המחלקות הסגורות. על מנת לקצר ולפחית את האישפוז במחלקות סגורות הגהה, נלחם להקמתן של מחלקות הבניות עם אגף סגור (שליש המיטות) ואגף פתוח (שני שליש המיטות), כשהמתאשפז/ת עוברים מאגף לאגף בהתאם למצבם הנפשי, אך נשארים בטיפולו של אותו צוות.

פרופ' שלוסברג ז"ל היה איש של חזון והקדים לנסות ולהתמודד באופן מידי עם כל בעיה שהצטיירה באופק. כך למשל, עם תחילת העלייה מאתיופיה הוא אסף את כל צוות המרכז לדיון בבעיות הנפשיות המטרידות את העולים והביטויים היחודיים והשפה המאפיינת עלייה זו. עם גל העלייה מברה"מ לשעבר נרתם לעזרתם ולקליטתם של אנשי צוות רפואי, סעודי וכללי רבים. במקביל השקיע זמן ומרץ רבים בפעילות למען מעמד וזכויות הרופאים במאבקים השונים.

יהי זכרו ברוך

רשם: ד"ר מ.ויס

ד"ר סטניסלב ברנצ'יק:

נושאים קשורים:  פרופ׳ אריה שלוסברג,  דר׳ סטניסלב ברנצ׳יק
תגובות
אנונימי/ת
16.07.2019, 16:07

שלוסברג איש יקר ופסיכיאטר מזן מיוחד , טיפוס טיפוס , עם חזון של פסיכיאטריה שיקומית בתוך בית החולים ובקהילה -- הרבה לפני שהנושא הפך למקובל.
התייחס למטופלים בצורה אנושית ובגובה העיניים.
נתן חופש והזדמנות ליוזמות חדשניות ומגוונות בבית החולים.
היה סוג של פסיכיאטר שיקומי עם דגש על נושאים תעסוקתיים וסוציאלים.
כבר לא מייצרים כיום טיפוסים פסיכיאטרים כאלה לצערנו.
דמות בלתי נשכחת ! מעט אקסצנטרי .
יהי זיכרו ברוך !!!

אנונימי/ת
17.07.2019, 09:13

שלוסברג עכשיו בקונפרנס של מעלה ......