• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
מגזין

פרופיל רפואי: ד"ר היתאם מריסאת, רופא ילדים בכיר במרכז הרפואי פדה-פוריה

בנעוריו הוא היה כוכב כדורגל אך בעקבות חלומו של אביו, תלה את הנעליים ויצא ללימודי רפואה. בקרוב יסיים תת התמחות ברפואה דחופה בילדים ויחזור למיון בבית החולים, שם כל יום הוא חוויה עבורו

בתיכון הוא היה כוכב כדורגל ושיחק כקשר מרכזי בקבוצת הפועל חיפה, אך בצומת שבו הוא נדרש לבחור בין כדורגל לרפואה - החלום של אביו שאותו החדיר לו מילדות - הוא בחר ברפואה. "הייתי ילד, בלב רציתי לשחק כדורגל אבל אבא שלי חלם להיות רופא והחלום הזה עבר אלי - לא יכולתי לאכזב אותו. עכשיו כשאני רופא, אני מאושר שעשיתי את הבחירה הנכונה עבורי", מספר ד"ר היתאם מריסאת, רופא ילדים בכיר במרכז הרפואי פדה-פוריה.

ד"ר מריסאת, בן 36, נשוי ואב לשתי בנות, מתגורר עם משפחתו בעיבלין. הוא סיים לימודי רפואה בהצטיינות בקטניה שבאיטליה והמשיך לסטאז' ברמב"ם. בהמשך התמחה ברפואת ילדים בבית החולים ברזילי באשקלון ובסוף שנת 2016 החל לעבוד כרופא בכיר במחלקת הילדים של "פדה-פוריה". שנה לאחר מכן יצא להתמחות ברפואה דחופה לילדים בבית החולים מאיר. בעוד שנה יסיים תת התמחות זו ויחזור למרכז הרפואי פדה-פוריה.

"השאיפה שלי היא להוסיף שירותים ולפתח את מיון הילדים שלנו", אומר ד"ר מריסאת ומוסיף: "בשנים האחרונות המרכז הרפואי הרחיב ושדרג בצורה משמעותית את מערך הילדים, והפיתוח של מיון ילדים יחד עם טיפול נמרץ ילדים הם עוד שלב בתהליך הזה. אנחנו נטפל בטראומה, שברים, נעשה סדציות.

"במקביל, אני רוצה לפתח הכשרות והדרכות לצוות שיכללו סימולציות למקרים שכיחים ברפואת ילדים, מקרים נפוצים ברפואה דחופה לילדים, הרעלות למיניהן, הפרעות קצב וטראומות קשות. בחזון שלי, יהיה לנו מיון ילדים ברמה בינלאומית, לא פחות. נפתח שירותים חדשים ונטפל בילדים שהם מולטי-טראומה".

מדוע בחרת בתחום הזה?

"בילדותי הייתי תלמיד טוב בבית הספר. החלום של אבי היה להיות רופא אבל הוא בא ממשפחה ענייה ובגלל קשיים כלכליים, לא התאפשר לו להמשיך ללימודים גבוהים. את החלום שלו הוא העביר אלי. כשהתחלתי ללמוד רפואה בגיל 19, התאהבתי במקצוע הזה. במהלך ההתמחות ברפואת ילדים גיליתי שאני מתפקד טוב מאוד במצבי סטרס ובאופן טבעי נמשכתי למיון. גם כל החברים שלי אמרו לי שאני מתאים לרפואה דחופה. בשבילי, כל פעם שאני מגיע למיון ילדים זו חוויה".

היית רוצה שגם ילדיך יהיו רופאים?

"הילדות שלי, בנות שש ושבע, יעשו מה שהן אוהבות. אני לוקח אותן מדי פעם איתי לעבודה וזה מוצא חן בעיניהן. אשתי מזכירה במרפאת ילדים והיא רוצה שהבנות ילכו בעקבות אבא שלהן, אבל הן עוד צעירות. ימים יגידו".

מי המודל לחיקוי שלך, המאסטר?

"מנהל המלר"ד בבית החולים מאיר בכפר סבא, ד"ר אהוד רוזנבלום, הוא בעיני מודל והשראה ואני שואף להיות כמוהו. הוא לקח מחלקה והפך אותה למיון הכי טוב בארץ, גם על פי כל המדדים של משרד הבריאות וגם מההתרשמות שלי בהתמחות שם והתגובות והמשוב של המטופלים. אני כל הזמן לומד ממנו דברים חדשים.

"ב'פדה-פוריה', המנטור שלי הוא ד"ר סעיד אבו זיד, מנהל מחלקת ילדים, שלאורך כל הדרך מדרבן אותי ללמוד, להתקדם ולהתפתח כדי שאוכל לחזור ולפתח את המחלקה בבית החולים".

ספר בבקשה על מקרה בלתי נשכח בחיים המקצועיים?

"לפני כמה חודשים היה לנו מקרה שפורסם גם בתקשורת: ילד בן שמונה שהכיש אותו נחש. הוא הגיע אלינו במצב קשה מאוד. אני הייתי כונן והילד הגיע במצב של שוק. הענקנו לו טיפול וממש הצלנו את חייו. המקרה הזה גרם לי לאהוב עוד יותר את המקצוע שבחרתי, יש כל כך הרבה סיפוק בעבודה, אתגר, שמחת חיים. אנחנו פה בשביל הילדים".

מהו המוטו שלך בעבודה?

"השמיים הם הגבול. עלי תמיד לשאוף להיות הכי מקצועי, להמשיך ללמוד, כל הזמן להתעדכן, לדעת מה קורה בארץ ובעולם על מנת להתקדם ברמה המקצועית ולקדם את הארגון שבו אני עובד".

מה אתה אוהב לעשות בשעות הפנאי?

"אני נהנה לקרוא ספרים בערבית ולפעמים גם ספרות עברית. באיטליה למדתי לאהוב אוכל איטלקי וכידוע, אוכל טוב בא יחד עם יין משובח. לכן, אני מגיע לאיטליה לפחות פעם בשנה במין געגוע, אוהב את האווירה, התרבות, האוכל, מאוהב בשפה האיטלקית וחשוב לי לשמור את השליטה בשפה הזו".

לסיום, מה היית משנה במערכת הבריאות?

"הייתי מוסיף עוד תקנים לרופאים וגם לאחיות. הייתי מעלה את שכר הרופאים בצורה משמעותית כדי שהרופאים יוכלו לבחור אם לעבוד בבית חולים או בקהילה ולא יצטרכו לעבוד גם וגם. באופן זה, הרופא נותן את כל-כולו למערכת הבריאות ולמטופלים שלו בלי לעבור ממרפאה למרפאה כדי להשלים הכנסה".

נושאים קשורים:  חדשות,  מגזין,  ד"ר היתאם מריסאת,  החוג לרפואה דחופה בילדים,  רפואת ילדים,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
21.09.2019, 14:49

כל הכבוד. תשובה ניצחת לרוחות הגזענות והדה-לגיטימציה שנושבות במדינתנו. יישר כוח. גאווה לכולנו ❤

22.09.2019, 21:04

כל הכבוד דר היתם
كل الاحترام وبالتوفيق