קנאביס

מה הקשר בין תדירות השימוש בקנאביס לבין איכות החיים של משתמשים קבועים?

מחקר מבוסס סקר זה דגם משתמשי קנאביס קבועים, וניסה להבין את יחסי הגומלין שבין תדירות השימוש, הבעיות הנוצרות כתוצאה ממנו, ואיכות החיים הקשורה לבריאותם של המשתמשים

10.11.2019, 17:48

מחקרים בנוגע ליחסי הגומלין שבין השימוש בקנאביס לבין איכות חיים דיווחו על ממצאים מעורבים. מחקר זה התבסס על סקר שהושלם על ידי 123 משתמשי קנאביס בלוס אנג'לס במהלך 2017-2018. החוקרים בדקו את יחסי הגומלין שבין תדירות השימוש במריחואנה, חומרת הבעיות הקשורות למריחואנה, ורמת איכות החיים הקשורה לבריאות.

התוצאות הראו ש: 1) קיים קשר חיובי בין תדירות השימוש בקנאביס לבין חומרת הבעיות הקשורות לקנאביס. 2) קיים קשר שלילי בין חומרת הבעיות הקשורות לקנאביס לבין המרכיב הנפשי של איכות החיים הקשורה לבריאות, אך לא נמצא קשר מובהק למרכיב הגופני של איכות החיים. 3) קיים קשר חיובי בין תדירות השימוש בקנאביס לבין תסמיני בריאות הנפש ומצבי בריאות גופנית. בנוסף, נמצא קשר שלילי בין השניים האחרונים לבין המרכיבים הנפשי והגופני של איכות החיים הקשורה לבריאות, בהתאמה.

החוקרים הסיקו שהפחתת הבעיות הקשורות לקנאביס והקלת הבעיות הרפואיות הנפשיות והגופניות עשויות לשפר את איכות החיים הקשורה לבריאות, בקרב משתמשי קנאביס. ממצאי מחקר זה עשויים לתרום להתערבויות טיפוליות מתפתחות עבור שימוש בקנאביס, שיתנו מענה מקביל הן לבעיות הקשורות לקנאביס והן לסוגיות נפשיות וגופניות.

מקור: 

Liao, JY. et al. (2019). Psychiatry Research. 279:237-243

נושאים קשורים:  קנאביס,  איכות חיים,  מחקרים
תגובות
30.11.2019, 14:17

מי שמטפלים בנפגעי קנביס יודעים את העובדות הללו הרבה שנים, אך השאלה החשובה אם זה מזיז למישהוא במשרד הבריאות או ברשות למלחמה בסמים

אנונימי/ת
30.11.2019, 15:03

קח סיגריה ותרגע...