קורונה בישראל

המחסור בציוד מגן: הלקוחות צובאים על בתי המרקחת וגם הרוקחים אינם ממוגנים

הרוקחים נאלצים להשתמש באמצעים מאולתרים כדי להתגונן מהידבקות מציבור לקוחות גדול ולחוץ | יו"ר הסתדרות הרוקחים: "בתי המרקחת דומים היום למרפאות ענק. בקשת המיגון היא לוגיסטית ולא כספית"

לקוחה בבית מרקחת. צילום: אביר סולטן/ פלאש 90

המחסור בציוד מגן לצוותים הרפואיים בבתי החולים ובמרפאות בקהילה ניכר גם בבתי המרקחת. הרוקחים העובדים בכ-600 בתי המרקחת הפרטיים בישראל, ברשתות הפארם ובקופות החולים, טוענים שגם להם חסרים אמצעי מיגון – חלוקים, כפפות ומסיכות.

יו"ר הסתדרות הרוקחים דוד פפו אמר אתמול (א') כי "אלפי רוקחים נמצאים עתה תחת סכנת הידבקות יומיומית עקב המחסור באמצעי מיגון שהמדינה אמורה היתה לספק להם". לדבריו, הם נאלצים להשתמש באמצעים מאולתרים כדי להגן על עצמם.

"גם הרוקחים", אמר פפו, "נמצאים בימים אלה בחזית המאבק בנגיף הקורונה שהתפרץ לחיינו ושיבש את שגרת היומיום כמעט לחלוטין. כל רוקח עובד ביום כ-12 שעות לפחות, כדי לתת מענה שהוא מובן מאליו לציבור לקוחות גדול ולחוץ ועקב כך על בתי המרקחת לשמור על ויסות כניסת הקהל על פי הוראות משרד הבריאות ולתת מענה לשאלות שלא תמיד יש עליהן תשובה".

פפו אמר עוד: "רופא משפחה מקבל ביום בממוצע עשרות מטופלים. רוקח מקבל ביום בין 200 ל-300 לקוחות ולכן על הרשויות להבין שחשוב למגן גם את הרוקחים מתוך דאגה לבריאותם מתוך דאגה לבריאות הציבור.

"בתי המרקחת דומים היום למרפאות ענק. בקשת המיגון של הרוקחים היא לוגיסטית ולא כספית. הרוקחים זועקים דרך הסתדרות הרוקחים: מגנו אותנו על מנת שנוכל להמשיך לסייע ולתת מענה לאזרחים. על מנת שהרוקחים ימשיכו לעמוד בחזית הלחימה נגד נגיף הקורונה, משרד הבריאות חייב לוודא שבריאותם של הרוקחים לא תהיה להפקר ולהעמיד גם לרשותם את אמצעי המיגון הנדרשים לכך".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  בתי מרקחת,  אמצעי מיגון,  רוקחים,  קורונה,  מסיכות מיגון
תגובות
24.03.2020, 06:37

אֵיכָה֙ הָיְתָ֣ה לְזוֹנָ֔ה קִרְיָ֖ה נֶאֱמָנָ֑ה