קורונה בישראל

חשופים לקרינה ולקורונה: הרדיולוגים נותרו ללא ציוד מיגון

צוותי הדימות חשופים באופן ישיר לנשאי הנגיף אך לטענתם עד כה לא הוקצה עבורם ציוד מגן | 44 רדיולוגים כבר נמצאים בבידוד ואחד אובחן כחולה קורונה

טכנאית רנטגן מבצעת בדיקה. אילוסטרציה

איגוד הרדיולוגים של ההסתדרות הרפואית פנה אתמול (א') במכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בבקשה להקצאת ציוד מיגון, לאחר שעד כה לא קיבלו ציוד זה אף שהרדיולוגים וטכנאי הרנטגן חשופים באופן ישיר לנשאי נגיף.

מתוך כ-500 רדיולוגים, 27 מבודדים בבית החולים שערי צדק בירושלים ועוד 17 מבודדים במקומות אחרים. אחד מהרדיולוגים ב"שערי צדק" אף אובחן כחולה קורונה.

במכתב כותבים ראשי האיגוד, פרופ' קובי סוסנה ופרופ' אילן שלף, כי "הצוותים הרדיולוגיים, הכוללים רדיולוגים מומחים ומתמחים וכן טכנאי רנטגן, נמצאים במגע הדוק וקרוב עם חולים או חשודים עם covid-19. החשיפה היא בעת ביצוע צילומים, CT, MRI, US, ממוגרפיה וכן בעת ביצוע פרוצדורות פולשניות.

במכתבם למנכ"ל משרד הבריאות מציינים הרדיולוגים: "אנו פונים אליך בשל פניות חוזרות מהשטח של אנשי צוות שאינם מקבלים את המיגון הנדרש לפי הנחיות משרד הבריאות. כבר עתה ידוע לנו על מקרים לא מעטים שבהם הושבתו טכנאי רנטגן ורדיולוגים בשל חשיפה בעת עבודתם.

"אלה החיילים בחזית ויש לעשות את הנדרש על מנת להגן עליהם ולשמור על כשירות אנשי הצוות ועל מורל שימנע מקרים של התחמקות מביצוע בדיקות שיכולות להיות מצילות חיים. אנו פונים אליך כדי שתנחה את הגורמים המקצועיים לספק ציוד מיגון כנדרש לצוותי הדימות".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  רדיולוגים,  ציוד מגן,  בידוד,  חשיפה לנגיף,  קורונה
תגובות
24.03.2020, 06:28

אוי לבושה שכך נראית מערכת הבריאות הישראלית.