• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

"כללית" ו"מכבי" יעניקו פרסים למבוטחים שיתמידו באורח חיים בריא

הקופות משיקות תכנית תמריצים למבוטחים שיתמידו בפעילות גופנית, יבצעו בדיקות סקר תקופתיות ויעמדו ביעדים לשיפור הבריאות

ריצה, אורח חיים בריא (צילום: אילוסטרציה)

קופות החולים מכבי וכללית ישיקו בחודשים הקרובים תכניות תמריצים לעידוד מבוטחיהן לקיים אורח חיים בריא, בדגש על פעילות גופנית והיצמדות לבדיקות סקר. במסגרת זאת יוצעו למי שיעמוד בדרישות השונות תגמולים חומריים - פרסים קטנים בעלי ערך כספי. כך מדווחת הבוקר (ב') רוני לינדר ב"דה מרקר".

בדיווח נמסר כי משרד הבריאות אישר את התכניות בכפוף למגבלות ותנאים שונים. בשלב ראשון, התכניות יינתנו דרך הביטוחים המשלימים בקופות. משרד הבריאות שואף להכניס את השירות הזה לסל הבריאות הממלכתי בעתיד, אם תוכח יעילותו. המטרה: "לגרום לאנשים לזוז מהכיסא, לצאת מהבית ולבצע פעילות גופנית המשפרת את מדדי הבריאות שלהם".

התכניות יופעלו באמצעות אפליקציות של ספקים חיצוניים שהקופות יתקשרו עימם תוך התאמה ליעדי בריאות אישיים על פי הפרופיל הבריאותי של כל משתמש: גיל, משקל, מחלות רקע, כושר גופני ופרמטרים נוספים. בין היעדים: שימור פעילות גופנית קבועה כמו הליכה או ריצה לאורך זמן, ביצוע בדיקות סקר כמו ממוגרפיה, השתתפות בסדנאות גמילה מעישון ופגישות עם תזונאית.

במדינות שהנהיגו תכניות דומות ניתנה הוזלה בתשלומי ביטוחי בריאות מסחריים למי שמתמיד בפעילות גופנית מתוכננת ודרישות אחרות במסגרת התכנית.  ב"כללית" מצפים שלתכנית יצטרפו מאות אלפי מבוטחים בתוך שנתיים ממועד השקתה.

לפי הדיווח, "מכבי" הציגה נתונים מדרום אפריקה שבה אלה שהתמידו בתכנית דומה סבלו בעשרות אחוזים פחות ממחלות כרוניות כמו סוכרת, מחלות לב ומחלות ריאה וגם מספר האשפוזים בבתי החולים של המשתמשים הקבועים בתכנית היה נמוך יותר ומשכי האשפוז קצרים יותר.

נושאים קשורים:  אורח חיים בריא,  קופת חולים הכללית,  מכבי שירותי בריאות,  פעילות גופנית,  חדשות,  בדיקות סקר
תגובות
אנונימי/ת
19.10.2020, 20:16

בהצלחה

תוכנית נהדרת, ממליצה לצרף גם מטפלים בקופות ולא רק מטופלים

24.11.2020, 11:38

מטפלים גם הם מבוטחים היכן שהוא...