• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

חוקרי העברית ממליצים לבדוק את יכולת ההדבקה במתחסנים

חוקרי האוניברסיטה העברית והדסה, המנטרים את מצב התחלואה בישראל, מציעים לבחון שינוי במדיניות הבדיקות לחשיפה של מתחסנים כדי לבדוק ישירות את יכולת ההדבקה שלהם

30% מבני 19-12 כבר חוסנו לקורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

חוקרי האוניברסיטה העברית והדסה, המנטרים באופן יומי את מצב התחלואה בישראל, פרסמו היום (ג') דו"ח חדש, שנשלח למל״ל. מנתוני הדו"ח עולה כי השבוע נעצרה הירידה במקדם ההדבקה - כשבועיים לאחר השלב הראשון בפתיחת המשק. הפתיחה האחרונה צפויה להוביל לשינוי נוסף.

על פי הנתונים, החלה ירידה משמעותית בעומס בבתי החולים, המתבטאת בירידה במספר החולים הקשים באשפוז, הנובעת מהתחסנות האוכלוסיה העיקרית המועדת לאשפוז - בני מעל 50.

בעת הקרובה, מציינים החוקרים, צפויה מגמה זו להימשך, תוך שיפור שרידות החולים – בעיקר עקב שינוי תמהיל הגילאים של החולים, שינוי הנובע מהתחסנות האוכלוסיה. עוד הם צופים כי במהלך שבוע הבא, עשוי מספר החולים באשפוז לרדת לסביבות ה-500-700 מאושפזים בבתי החולים.

צפי נוסף הוא כי בעת הקרובה, התרומה לתחלואה הקשה מבני 40-49 צפויה להמשיך לגדול. בבני גיל זה יש עלייה כמעט רצופה, מזה כחודשיים, במספר האשפוזים. בגילאים האלה ובגילאים צעירים יותר (20-40) יש חשיבות גבוהה להתחסנות, במיוחד של הורים ועובדי הוראה למניעת הדבקה נרחבת של ילדים.

תחזית החוקרים לחודש הקרוב: "פתיחה מלאה של המשק צפויה להוביל לעלייה בתחלואה קשה במהלך חודש מרץ. לפיכך, מומלץ לבצע פתיחה מבוקרת שתאפשר ניטור מצב התחלואה ומניעת התפתחות גל תחלואה נוסף. בנוסף, מומלץ לבחון שינוי מדיניות בדיקות בחשיפה של מתחסנים, כדי לבדוק ישירות את יכולת ההדבקה שלהם".

על הדו"ח חתומים פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית ופרופ' נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה יחד עם פרופ' רונית קלדרון-מרגלית ופרופ' רן ניר-פז מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית בירושלים ומבית החולים הדסה, וד״ר הילה דה-ליאון מ-INFN-TIFPA באוניברסיטת טרנטו, איטליה.

נושאים קשורים:  האוניברסיטה העברית,  תחלואת קורונה,  מגיפת הקורונה,  חיסון לקורונה,  19-COVID
תגובות