• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

פרופ' נחמן אש: "יש סיכון לא קטן לכניסת מוטציות חדשות לישראל"

פרויקטור הקורונה חושש מעלייה בתחלואה כתוצאה מפתיחת המשק ומערכת החינוך ואי שמירה על הכללים: "במידת הצורך, נרים דגל אדום"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש. "הגל הרביעי הפתיע אותנו". צילום: פלאש 90

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר (א') בראיון לגלי צה"ל כי "החשש הגדול של מערכת הבריאות הוא מפני עלייה בתחלואה כתוצאה מאי שמירה על הכללים, דבר שיוביל למצב שבו נצטרך לחזור לאחור". בהתייחסו לפתיחת נתב"ג לכניסת ישראלים אמר: "צריך כאן משמעת עצמית. אין לנו שם אכיפה מספקת. יש סיכון לא קטן להכנסת מוטציות לישראל".

כמו כן ציין פרופ' אש: "רואים עלייה במספרי החולים במערכת החינוך. לכן לא נכון לפתוח את הלימודים בערים האדומות". לדבריו, "יש צפי לעלייה בתחלואה בכל פעם שנכנסות לתוקף הקלות חדשות. מסתמכים על כך שיש כבר יותר מ-3.5 מיליון ישראלים המחוסנים פעמיים. אני מקווה שזה ייתן הגנה במספר המאומתים החדשים (כלומר ירידה יומית) ובמספר החולים הקשים, אך במידה שהדבר לא יספיק, ניאלץ לחזור לאחור.

"אם נראה בצורה ברורה שהפתיחה של המשק והחזרה המלאה ללימודים מסכנת אותנו, גם לפני הבחירות יהיה אפשר לקבל החלטה כואבת. נעקוב אחרי מקדם ההדבקה ומספר החולים הקשים - נתונים שאנחנו לא רוצים שיעלו. במידת הצורך, נרים דגל אדום".

עוד אמר פרופ' אש: "במהלך השבוע הקרוב נראה את השפעות פורים על התחלואה. אנחנו נערכים לכך חשיבתית ומתכוננים גם לכך שצום הרמדאן מתקרב". כשנשאל האם יכול להיות מצב שבו יהיה עוצר לילי בפסח, בדומה למה שהיה בפורים, השיב: "מקווה שלא, אך לא יכול לומר בוודאות לפני שנראה את הנתונים מסופ"ש, מפורים ומהפתיחה של המשק היום. עם זאת, אני מקווה שנוכל לחגוג את פסח בצורה סבירה בחיק המשפחה".

נושאים קשורים:  פרופ' נחמן אש,  19-COVID,  מוטציה,  חדשות,  פתיחת המשק,  מערכת החינוך
תגובות