Covid-19 בעולם

פרטים אישיים על אזרחי רוסיה שרכשו תעודות חיסון מזויפות דלפו לאינטרנט

לפי הדיווח, הנתונים כוללים את מספרי הטלפון וכתובות של כחצי מיליון מתושבי אזור מוסקבה שרכשו לכאורה קוד QR מזויף. מאגר הנתונים מוצע למכירה בפורומים ובערוצי טלגרם

תעודת חיסון בינלאומית. צילום: שאטרסטוק

מסד נתונים המכיל את שמותיהם של אזרחי רוסיה שרכשו תעודות חיסון מזויפות לקורונה דלף לרשת האינטרנט. הנתונים, כך דיווח בסוף השבוע עיתון העסקים הרוסי "קומרסאנט", המצוטט על ידי סוכנויות החדשות הבינלאומיות. לפי הדיווח, הנתונים כוללים את מספרי הטלפון וכתובות של כחצי מיליון מתושבי אזור מוסקבה שרכשו לכאורה קוד QR מזויף. מאגר הנתונים מוצע למכירה בפורומים ובערוצי טלגרם. ממשלת רוסיה טרם התייחסה לדיווח.

באתר האינטרנט של העיתון הרוסי דווח כי אחד המוכרים הציע אלף שורות מתוך מאגר הנתונים הזה בתמורה ל-8,500 רובל (כ-360 שקלים). בכל שורה יש מספר דרכון, מספר חשבון ביטוח אישי (SNILS), מספר טלפון, כתובת מגורים וכן את תאריך רכישת התעודה המזויפת. העיתון Moscow Times מסר כי רוכשי הנתונים עלולים להסתכן בסחיטה או במאסר.

ידוע מכבר שברוסיה משגשג שוק שחור לממכר תעודות חיסיון מזויפות. ביוני סיפרה אישה שרכשה תעודת חיסון כזאת כי היא מאמינה שמנת תרכיב החיסון שיועד לה הושלכה לפח.

החיסון הניתן לאזרחי רוסיה הוא מתוצרת מקומית בשם "ספוטניק 5". הרשויות מציעות הטבות למי שמתחסנים. אלא שרוסים רבים סקפטיים לגבי יעילות ובטיחות החיסונים הללו ולכן פונים לשוק השחור להשגת תעודה מזויפת או תעודה דומה שמציגה בדיקת קורונה שלילית.

לפי Moscow Times, שימוש בקוד QR מזויף הוא עבירה פלילית שעונשה עד שנת מאסר. יצרני הקוד המזויף עלולים להישלח לכלא, לשנתיים.

ביום ו' דיווחו הרשויות כי נקבע "שיא מתים" יומי מקורונה – 1,241 וכן כמט 40 אלף מאומתים-נדבקים חדשים. עד כה נדבקו וחלו במדינה זאת יותר מ-9 מיליון מקרב כ-144 מיליון אזרחים. ב-2022 ייכנסו לתוקף תקנות שיחמירו את ההגבלות על לא-מחוסנים. רק כ-35% מאזרחי רוסיה נחשבים מחוסנים באופן מלא.

עוד דווח על 39,256 נדבקים חדשים, ובכך עולה מספר הנדבקים מאז פרצה המגפה ליותר מתשעה מיליון. רשמית, מניין המתים הוא יותר מ-124 אלף, אבל ההערכות הן שמספרם גדול הרבה יותר והרשויות מסתירות את נתוני האמת. ב-2022 יכנסו שם לתוקף תקינות שיחמירו את ההגבלות על לא מחוסנים.

ישראל מתירה, החל ממחר (ב') כניסת תיירים מרוסיה בתנאי שהם מחוסנים אבל יידרשו לעבור בארץ מיד עם הנחיתה בדיקה סרולוגית.

נושאים קשורים:  חדשות,  רוסיה,  זיוף חיסונים,  מגיפת הקורונה
תגובות