ישראל במלחמה

"שיבא": מצבם של החטופים ששוחררו על ידי צה"ל טוב

לפנות בוקר הגיעו במסוק לביה"ח שיבא שני החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר, שנחטפו ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר יצחק ושוחררו הלילה במבצע של כוחות הביטחון | עברו בדיקה רפואית ראשונית ושוהים כעת במתחם ייעודי

פרננדו מרמן ולואיס הר. הגיעו לשיבא לאחר 129 יום בשבי החמאס בעזה. צילום: פרטי

שני החטופים, פרננדו מרמן (61) ולואיס הר (70), שנחטפו בשבעה באוקטובר מקיבוץ ניר יצחק ושוחררו הלילה במבצע של צה"ל, שב"כ וימ"מ, הגיעו לפנות בוקר במסוק למרכז הרפואי שיבא, תל השומר. מ"שיבא" נמסר כי לאחר בדיקה ראשונית, מצבם טוב. בני משפחתם שהתראיינו הבוקר אמרו כי המפגש עימם היה מרגש מאוד, הם איבדו הרבה ממשקלם אך הם מחויכים.

משרד הבריאות הודיע כי עודכן על ידי גורמי הביטחון על שחרורם ובשיח עם צה"ל הוחלט על העברתם המיידית לבית החולים שיבא, שם יעברו בדיקות רפואיות ויקבלו את הטיפולים הנדרשים, לרבות ליווי נפשי. "עם שחרורם ימשיכו להיות מלווים על ידי מערכת הבריאות במסגרת השירותים בקהילה", נכתב.

מ"שיבא" נמסר כי השניים שהגיעו ל"שיבא" לפנות בוקר עברו בדיקה רפואית ראשונית והם שוהים כעת במתחם ייעודי. סגנית מנהל המרכז הרפואי, ד"ר יעל פרנקל-ניר, אמרה כי "מצבם נראה טוב. אנחנו בהערכה ראשונית לגבי מצבם ואנחנו צפויים לאור השבי הממושך לעוד בדיקות ביומיים הקרובים. אנו עדיין בבדיקות רפואיות, נעמיק את הבירור ונייצר תמונה מלאה יותר בעזרת צוותים רב תחומיים".

ד"ר פרנקל-ניר הוסיפה: "נערכנו כמו שכבר תרגלנו וצברנו ניסיון מהסבבים הקודמים לקליטתם עם מעטפת רפואית ופסיכוסוציאלית. גם הם וגם אנחנו מאוד שמחנו להיפגש, נמשיך בהערכות מצבם ונלווה אותם בשעות ובימים הקרובים. אני בטוחה שלא נשכח את הלילה הזה".

בהודעה של "שיבא" לתקשורת נמסר: "אלה רגעים רגישים עבור המשפחות ועבור השבים לישראל. נבקש לשמור על פרטיותם ועל כבודם. אנו שמחים על חזרתם הביתה ומייחלים לחזרתם של כל החטופים".

לואיס הר נחטף מביתו בקיבוץ ניר יצחק עם אשתו קלרה מרמן ואורחיהם - אחותה גבריאלה ליימברג, בתה של גבריאלה, מיה, ואחיה פרננדו מרמן. נשות המשפחה שוחררו כזכור בעסקה לשחרור החטופים לפני 79 ימים, וגם הן נקלטו ב"שיבא".

הר ומרמן הוחזקו בבית משפחה, בקומה שנייה בבניין ברפיח. הם שוחררו לאחר 129 ימים בשבי במבצע משותף של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) שהחל ב01:00 לפנות בוקר.

נושאים קשורים:  חטופים,  ישראל במלחמה,  בית החולים שיבא,  ד"ר יעל פרנקל-ניר,  פרננדו מרמן,  לואיס הר,  צה"ל,  חדשות
תגובות