מחקרים

משך שינה ובריאות נפשית אצל מבוגרים צעירים

תוצאות המחקר הדגימו כי סטודנטים שישנים פרקי זמן קצרים יותר, ובמידה מסוימת גם כאלה שישנים משכי זמן ארוכים, נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעות בבריאות הנפשיות וב-well-being שלהם

13.03.2024, 18:07

במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת Sleep Medicine, החוקרים ביקשו לבחון את משך השינה כמנבא למגוון הפרעות נפשיות ו-well-being במדגם אורכי של מבוגרים צעירים.

החוקרים אספו נתונים משני גלים (w1, w2) של הסקר SHoT, שנערך אצל סטודנטים במשרה מלאה באוניברסיטאות ובקולג'ים בנורבגיה. שיעורי התגובה היו 34.4% (n = 62,498) בשנת 2021 (w1) ו-35.1% ב-2022 (w2) (n = 59,554).

נתונים דמוגרפיים, משך שינה (w1) ובריאות נפשית (w2) נמדדו על ידי שאלוני דיווח עצמי. החוקרים ערכו מודלים של רגרסיה ליניארית על פי מין וניתוחי רגרסיה בינומית עם קישורי log-link כדי לקבוע את הפרופורציה ולחשב את יחסי הסיכון למחלות נפש על פני קטגוריות שונות של משך השינה.

בסך הכל, נכללו 21,289 סטודנטים כחלק ממדגם אורכי. הגיל הממוצע של המדגם היה 24.8 שנים ± 4.5 שנים (w1). תוצאות המחקר הדגימו כי סטודנטים עם משכי שינה קצרים יותר, ובמידה מסוימת משכי שינה ארוכים יותר (עם אסוציטציאה בצורת ᒐ), הפגינו סיכון גבוה יותר לכל ההפרעות הנפשיות ותוצאות ה-well-being שהוערכו שנה לאחר מכן, בהשוואה לסטודנטים שישנים 8- 9 שעות. המגמה בצורת ᒐ הייתה עקבית עבור סטודנטיות וסטודנטים כאחד.

החוקרים סיכמו כי משך השינה נראה כסמן טרנסדיאגנוסטי לבריאות נפשית אצל מבוגרים צעירים.

מקור:

Sleep duration and mental health in young adults. Cecilie L. Vestergaard, Jens C. Skogen, Mari Hysing, Allison G. Harvey, Øystein Vedaa, Børge Sivertsen. Sleep Medicine March 2024

נושאים קשורים:  מחקרים,  שינוי במשך השינה,  בריאות הנפש,  שינה,  הפרעות נפשיות
תגובות
אנונימי/ת
15.03.2024, 13:03

אה, סטודנטים.
אבל מתמחים? שיהיו חזקים, אנחנו עשינו תורנויות של 360 שעות ויצאנו בסדר.