חדשות

מנהלת חדשה למרפאה לילדים ונוער במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל

ד"ר גלינה וולוביק תחליף את המנהלת הקודמת, ד"ר דינה קוטליאר, שיצאה לגמלאות; "יש להתגבר על הסטיגמה הקשורה בטיפול פסיכיאטרי"

ד"ר גלינה וולוביק, פסיכיאטרית מומחית לילדים ונוער, החלה בעבודתה כמנהלת החדשה של המרפאה לילדים ונוער, במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל. היא זכתה במינוי בעקבות מכרז.

ד"ר גלינה וולוביק (צילום: עינת פרץ)

ד"ר גלינה וולוביק (צילום: עינת פרץ)

בתפקידה האחרון שימשה כרופאה בכירה במחלקת אשפוז נוער במרכז. במקביל לתפקידה הניהולי משמשת ד"ר וולוביק כמדריכת סטודנטים בתחום הפסיכיאטריה של הילד והנוער בפקולטה לרפואה בטכניון.

ד"ר וולוביק למדה רפואת ילדים בלנינגרד. היא התמחתה בפסיכיאטריה של ילדים ונוער בבית החולים
"זיו" בצפת, ב"גהה" ובמרכז הרפואי שיבא בתל השומר. במקביל, השתלמה בפסיכיאטריה של ילדים ונוער באוניברסיטת ת"א.

ד"ר וולוביק שימשה כמרצה בפסיכיאטריה של הילד והמתבגר בבית הספר לאחיות בביה"ח "זיו", במכללת אורנים ועד לאחרונה במכללת קריית אונו. היא משמשת יועצת להפרעות אכילה בקופ"ח "מאוחדת" ובבית החולים "רמב"ם".

היא מחליפה בטירת כרמל את ד"ר דינה קוטליאר, שיצאה לגמלאות.

המרפאה לילדים ונוער במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל, מספקת שירותים אמבולטוריים לגילאי 18-6 ובתחום החינוך המיוחד עד גיל 21. במרפאה ניתנים שירותי אבחון, טיפול והדרכה בנושאים: הפרעות רגשיות ונפשיות. כל הפניות נענות והשירות ללא תשלום.

סוגי הלקויות המטופלים: הפרעות התפתחותיות כולל אוטיזם, פיגור שכלי וליקויי למידה, הפרעות התנהגותיות כולל הפרעת קשב וריכוז, התנהגות מרדנית ואגרסיבית, תגובות משבר למצבי דחק (בעקבות גירושין, אבל, הגירה), בעיות משפחתיות, הפרעות רגשיות והפרעות חרדה, הפרעות פסיכוטיות. מבוצע מעקב ותמיכה למטופלים ולמשפחותיהם לאחר אשפוז במחלקה פסיכיאטרית.

עם כניסתה לתפקיד אמרה ד"ר וולוביק: "הדור הצעיר הנוכחי חי בעולם מודרני, טכנולוגי, עם חשיפה מסיבית לסוגי מידע מתקדמים. אלא שבעולמם הרגשי והנפשי לא חלה אותה התקדמות. מצבם אולי אף החמיר. הם סובלים מקשיים ומשברים המחייבים התייחסות מקצועית. יש לכן חשיבות רבה באיתור מוקדם של בעיה או מצוקה רגשית. יש להתגבר על המבוכה והסטיגמה הקשורה בטיפול פסיכיאטרי. אבחון והתערבות טיפולית בשלבים הראשונים של ההפרעה, מאפשרים טיפול יעיל יותר והקטנת נזקים משמעותית, כדי לעזור למתבגרים לחזור לתפקוד תקין ולאפשר להם להתקדם בחיים".

ד"ר יעקב פולאקביץ, מנהל טירת כרמל, בעצמו מומחה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר, והיו"ר הנבחר של איגוד הפסיכיאטריה לילדים ונוער בישראל הוסיף: "ידוע כיום - מנתוני ארגון הבריאות העולמי - כי אחוז הילדים הנזקקים לטיפול בבריאות הנפש עומד על כ-3-2 אחוז מהאוכלוסייה. הפתיחות הגוברת לקבלת טיפול מקצועי מיומן בתחום הרגשי, מאפשרת ליותר ילדים לקבל אותו".

נושאים קשורים:  חדשות,  יעקב פולאקביץ,  המרכז לבריאות הנפש טירת כרמל,  גלינה וולוביק,  דינה קוטליאר
תגובות