חדשות

ועדי הרופאים של "אברבנאל" ו"וולפסון" נגד איחוד המיון הפסיכיאטרי

אחרי החגים צפויה פגישה אצל שרת הבריאות כדי למצוא דרך ולקדם את הרעיון, שיזם מנהל בית החולים "וולפסון" ד"ר יצחק ברלוביץ'

ועדי הרופאים של בית החולים הפסיכיאטרי "אברבנאל" ושל המרכז הרפואי "וולפסון" הביעו התנגדות לרעיון שעלה באחרונה, לפיו יאוחדו חדרי המיון (היחידות לרפואה דחופה) הפסיכיאטריים של שני בתי החולים. לאחר החגים צפוי דיון אצל שרת הבריאות יעל גרמן במכלול הסוגיות הקשורות בהפעלת הרפורמה המוצעת בתחום הפסיכיאטרי, שאמור לכלול גם דיון בנושא זה.

בראיון ל"דוקטורס אונלי" אמר מנהל "וולפסון", ד"ר יצחק ברלוביץ', כי הרעיון שהועלה על-ידו כבר לפני כשנה היה שרופאי המחלקה לרפואה דחופה ב"אברבנאל" יפעלו בתוך קמפוס "וולפסון". הרופאים יתחלפו אחת ל-3-2 שנים כדי לעבוד בצמוד עם רופאי וולפסון וגם מומחים בתחומים נוספים לטובת החולים הפסיכיאטרים, לצורך טיפול טוב יותר ומקיף.

"הרעיון היה שכך יינתן גם פתרון לעניין הסטיגמה (של בית החולים אברבנאל, ד.א.)", הדגיש ד"ר ברלוביץ'. לדבריו, "אנחנו מניחים שכאשר שלב המיון והאבחון הראשוני ייעשה בוולפסון, למטופלים הנזקקים לא תהיה רתיעה ממנו כפי שיש לחלק גדול מהם כאשר הם עושים את הצעד הראשון לפתרון בעייתם הרפואית בפנייה ישירה לחדר המיון הפסיכיאטרי הפועל במסגרת בית חולים פסיכיאטרי".

הוא הוסיף: "חשבתי שחלק מהם, בעיקר אלו המבצעים פנייה ראשונה לקבלת טיפול דחוף וזקוקים לאבחון גופני - כלומר בדיקות באמצעות מערכות כמו MRI , בדיקות הורמונאליות, בדיקות לאיתור אפשרות לגידול במוח וגם בדיקות קליניות אחרות, שאינן בנמצא באברבנאל – יעשו זאת בוולפסון ולא יגיעו לשם כך לאברבנאל. רק מי מביניהם שיאובחן כי הוא אמנם זקוק לאשפוז ממושך, יופנה לקבל את הטיפול המקצועי הדרוש לו באברבנאל. וולפסון איננו בית חולים פסיכיאטרי. לעומת זאת, מקרים דחופים של מטופלים שמוצע לאשפזם רק לתקופות קצרות של עד 4-3 ימים, יתאשפזו אצלנו. ההחלטה תהיה כמובן על בסיס מקצועי טהור שיקבל צוות הרופאים הפסיכיאטרים".

ד"ר ברלוביץ ציין, כי הניסיון הוכיח ש-50-40% מהפונים אינם נזקקים לאשפוז ארוך במוסד פסיכיאטרי.
"את הרעיון הזה", הוסיף ד"ר ברלוביץ, "העליתי בשיחה עם שרת הבריאות בנוכחות מנהל אברבנאל פרופסור יהודה ברוך. הכוונה היתה לפחות לנסות את המהלך הזה. אחר כך נפגשנו עם שני ועדי הרופאים. אז התברר כי ועד הרופאים באברבנאל מתנגד למהלך הזה בתקיפות. ועד רופאי וולפסון, התרשמתי, הצטרך לכך מתוך סולידריות. במצב הזה מי שאמורה לקבל החלטה היא כמובן שרת הבריאות אבל הדבר ייעשה אך ורק בהשתתפות נציגויות הרופאים. לדעתי זה מהלך נכון".

"בנקודת הזמן הנוכחית הרעיון לא קודם", ציין ד"ר ברלוביץ'. "לא התחלנו בשום פיילוט". בתגובה לפניית "דוקטורס אונלי" השיבה דוברות משרד הבריאות כי "לנו לא ידוע על הקפאת התוכנית".

ההתנגדות של ועד רופאי "אברבנאל" ממוקדת בטענה שהעברת צוות הרופאים של חדר המיון שלו לקמפוס וולפסון יפגע בבית החולים הפסיכיאטרי, משום שאליו יגיעו רק המקרים הקשים ביותר, מי שנזקק לאשפוז ממושך עקב מצב כרוני. הסדר כזה, טוענים הרופאים, יפגע בבית החולים הפסיכיאטרי. הם גם הביעו חשש שתהיה לכך משמעות כלכלית-תקציבית.

נושאים קשורים:  חדשות,  בית החולים "אברבנאל",  מיון פסיכיאטרי,  ד"ר יצחק ברלוביץ',  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות