חדשות

התחזתה לפסיכיאטרית במשך 19 שנה ונשלחה לשבע שנות מאסר

האישה שזייפה תואר ברפואה עבדה במערכת הבריאות הבריטית במשך שני עשורים, רשמה תרופות חזקות ואף אשפזה בכפייה | ביהמ"ש: כישלון מחפיר של המועצה הרפואית הכללית בבריטניה

זוליה אלמי. זייפה תואר ברפואה מאוניברסיטת אוקלנד, ניו זילנד, כדי לעבוד באנגליה. צילום: משטרת קאמבריה

אישה ניוזילנדית, שזייפה תואר ברפואה מאוניברסיטת אוקלנד בניו זילנד כדי לעבוד במערכת הבריאות באנגליה, הורשעה השבוע ונשלחה לשבע שנות מאסר. כך דיווח אתמול אתר stuff.

זוליה אלמי עבדה במערכת הבריאות הבריטית כפסיכיאטרית במשך כמעט שני עשורים במהלכן קיבלה יותר מ-1.3 מיליון דולר. בית המשפט כתב בפסיקה שמעשי ההונאה שלה הם הונאה מכוונת ומרושעת. השופטת כתבה כי היעדר ביקורת של המועצה הרפואית הכללית המחליטה אם רופא מוסמך לעסוק בבריטניה הוא כישלון בדיקה מחפיר שממנו נהנתה אלמי.

אלמי, שנעה בין משרות במהלך השנים הללו, טיפלה בהרבה מאוד מקרים, רשמה תרופות חזקות ומסוכנות וכ"פסיכיאטרית" אף אשפזה אנשים בניגוד לרצונם.

כפי שדווח בדוקטורס אונלי, מקרה דומה התגלה לפני כשנה וחצי בארץ, כאשר רופאה שעבדה במחלקה פנימית בבית החולים השרון לא למדה רפואה. לאחר שהתגלה כי הציגה תעודות מזויפות, רשיונה נשלל לצמיתות. השופט סטרשנוב המליץ להר"י ולמשרד הבריאות על בדק בית בפיקוח על תעודות ממוסדות רפואיים בחו"ל.

נושאים קשורים:  התחזות,  חדשות,  פסיכיאטריה,  בריטניה,  זיוף תארים
תגובות
אנונימי/ת
02.03.2023, 10:55

זה רק מעיד (שוב) על המקצוע הזה, שכנראה לא צריך לדעת בו יותר מדי.
קשה לי להאמין שרופא עיניים או קרדיולוג או נוירוכירוג היו מצליחים להתחזות במשך 20 שנה

אנונימי/ת
03.03.2023, 09:29

תתפלא! יש אפילו מתחזים בממשלה....

קלאסי ! בחוכמה שלאחר מעשה השופט לא צריך אפילו חוות דעת של מומחה. אם על כל מי שמתאבד לאחר מספר ימים שבהם שוחח עם רופא יהא על בית החולים לשלם 2 וחצי מליון שקל ( כמה מקבל האב?) ....

אין מילים, ובכל זאת:
כיצד ניתן להבין את העדר ערנותם של סובביה, של הקולגות אולי בפרט, לגבי עיסוקה ה"מקצועי" של המדוברת? לא שנה ולא שנתיים, כמעט עשרים!!!
פירושים (פסיכודינמיים?)
ד"ר הלן שיינפלד