ישראל במלחמה

אנשי בריאות הנפש: אין להתיר את פרסום סרט זוועות החמאס בישראל

בקהילת המטפלים מזהירים: פרסום התכנים הטראומטיים בסרט ההסברה, שהופק על ידי דובר צה"ל מחומרי מצלמות הראש של מחבלי החמאס, יהווה גל פגיעה נוסף בציבור

ההרס שנגרם על ידי החמאס בקיבוץ כפר עזה, אוקטובר 2023. צילום אדי ישראל/ פלאש90

(עדכון): מאוחר יותר היום (ג') משרד הבריאות הוציא אזהרה חריגה מפני צפייה בסרטון ומסר: " אם ידלוף או ישמש לצפייה רחבה, יימצא מזיק לצופים, לזכרם של הנפגעים ולאנשים רבים בחברה הישראלית ובאנשי העוטף בפרט".
_______________________

פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדות סוציאליות ומטפלים בתחום בריאות הנפש, קוראים שלא להפיץ את הסרט שהופק על ידי יחידת דובר צה"ל מחומרי מצלמות הראש של מחבלי החמאס בעת מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

הסרט, בן 47 דקות, שנועד לצורכי הסברה, מתעד את הזוועות במהלך ביצוען. הוא הוקרן לחברי הכנסת בישראל, לשגרירים ולעיתונאים ויוצג גם בפני אושיות בהוליווד.

אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, מובילי "אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה" קוראים לממשלת ישראל, "בשם קהילת אנשי בריאות הנפש, לגנוז לאלתר את התכנית להפיץ את הסרט הלא מצונזר של דובר צה"ל לציבור הרחב. אוכלוסיית ישראל נחשפה ונחשפת מאז 7 באוקטובר למתקפת טרור אכזרית ולאחריה לגלים של חשיפה חוזרת ונשנית לתכנים טראומטיים.

"שחרור בלתי מבוקר של תכנים טראומטיים לאוכלוסיה הכללית יהווה גל פגיעה נוסף. כך, גם שחרור של חלקים מהסרט הלא מצונזר יכולים לפגוע בצופיהם, לעתים באופן בלתי ניתן לתיקון. לצד ההבנה בצורך להילחם גם בשדה הקרב ההסברתי, והשימוש בסרט הזה באופן מדוד ומבוקר למול גורמי חוץ שונים, אין הצדקה לשחרור הסרט הזה באופן ציבורי.

"אנו קוראים לממשלה - גינזו מיד את הרעיון חסר האחריות הזה. אל תשחקו בנפשנו ואל תשחקו בחיינו. התנהגו באחריות. כפי שנאמר על הוראות פתיחה באש: הוראות אלו נכתבו בדם. הקשיבו להן", כתבו.

עצומה שנפתחה ב-2.11, תחת הכותרת "לשחרר את סרט הזוועות של דובר צה"ל ולהקרינו בעולם", זוכה להיענות נמוכה. עד כה חתמו עליה 165 אנשים. בעצומה נכתב כי "אסור להסתיר את הסרט - יש חובה שכל אזרח בעולם ידע עליו, ייחשף עליו ובכך יבין את משמעות האסון של ה-7.10".

פרופ' מולי להד, מייסד ונשיא מרכז משאבים ומומחה בינלאומי לפוסט טראומה, קורא לאסור לאלתר את הקרנת הסרט. לדבריו, "הצפייה בסרט עלולה לפגוע בצופה עד כדי סבל מסימפטומים חריפים. אל תוסיפו על סבלם של אזרחי ישראל ומשפחות הנרצחים והחטופים״.

נושאים קשורים:  הסברה,  בריאות הנפש,  דובר צה"ל,  חמאס,  טראומה,  חדשות,  ישראל במלחמה
תגובות
07.11.2023, 13:54

כשיפיצו את זה, כי לא יכולים להתאפק, גם ילדים ונוער יצפו בזה, וזה יעלה בחיי אדם.

מצטרף להמלצה לשחרר סרט באופן מבוקר ואף ממליץ לחייב לנצל כל הזדמנות לחסוף אותו לקבוצות מטרה - אנשי דעה ומעמד בחו״ל, בכנסים מקצועיים וכוי.
להימנע באפן חד משמעי מחשיפה לסרט באופן לא מבוקר!

אנונימי/ת
09.11.2023, 18:05

לפרסם את הכל. מי שלא רוצה לראות, לא יראה. די עם ההפחדות. חייבים לראות ולהפנים את פרצופו האמיתי של האויב. מניעת הזכות למידע זה מעלה חשד של הסתרה מטעמים פוליטיים של יפי הנפש.

אנונימי/ת
21.11.2023, 23:16

נשבענו לא לגרום נזק, פרסום הסרט ייגרום לנזק ציבורי ממשי ומשרת בעיקר את אויבינו.

דביל - אבל ממש.